Hjæææælp Patrol Guro

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Dannie_Fynbo
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 3. sep 2011 21:27

Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Dannie_Fynbo »

God aften.

Eller ikk lige for mig..

Jeg er ny her på siden, men håber at jeg vil komme til at være her en del, og på længere sigt måske være med til nogle af de forskellige event, selvom det vist ikke er så tit det foregår på fyn.
Jeg søger en Patrol ekspert..
Jeg har bikset med min patrol 260 fra 94 lige siden jeg købte den for en lille uges tid siden, og har faktisk ikke kørt længere ind hjem til mig selv fra sælger...

Der kommer vand ind i bilen foran..

Først var det gennem en gummi gennemførsel til en slange. så lavede jeg det midlertidigt og lagde nyt isolering i bunden og så troede jeg at jeg endelig ud og køre jeg skulle bar lige samle bunden igen nu her efter arbejde..

Så fandme om der ikke kommer vand i stadigvæk denne gang kan jeg bar ikke se hvor det er. Det løber på bag siden af kabine blæseren inde i kabinen og drypper så ned på gulvet i passager siden.. jeg har forsøgt at skille den ad så jeg kunne se hvor det kom fra. men uden held. Er kommet dertil at det nok er hele instrument bordet der skal ud for at lokalisere fejlen, det magter jeg sku ikke lige for tiden:(

Så mit spørgsmål er:

Er der nogen der ved hvor det kan være galt siden der kommer vand der? Det er når der løber vand ned i ventilations rillerne i torpedopladen at det finder vej ud den vej..

OG
Er hvis der i givet fald er en der lige ved hvad det er. om den pågældende person så har lyst til at give en hånd, er fuldstændig lige glad med at det koster kroner. Jeg er ved at blive vandvittig på den bil.

Håber der er en flink sjæl eller patrol guro der lige ved hvad der er galt med den, for jeg er godt nok ved at køre træt i det:(

mvh Dannie den ellers glade patrol ejer.
Brugeravatar
Simon r
Indlæg: 184
Tilmeldt: tors 12. aug 2010 23:50
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Simon r »

prøv dog at komble de slanger fra der går ind til varmen i kabinen...
Jeg kører Toyota fordi jeg ikke kan styre de der vilde Nissan'er!! :'(
Dannie_Fynbo
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 3. sep 2011 21:27

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Dannie_Fynbo »

Det er ikke slangerne det kommer fra... Det kommer når der løber vand ned af ruden og ind i de riller hvor den skal trække luft til blæseren, derefter kan jeg ikke se hvor de løber ind henne andet ind at det ender med at løbe ned af bagsiden på kabine blæseren og ned på gulvet.. Og syntes ikke jeg lige kan mærke at der er vådt rundt om kabineblæseren... så det må jo komme oppe fra... Men der er da ikke noget hul eller lign std. hvor det kan løbe ind...
Dannie_Fynbo
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 3. sep 2011 21:27

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Dannie_Fynbo »

UPDATE:

Jeg kunne ikke holde mig fra det, så begyndte tidligt til morges og nu har jeg pillet instrument bordet ud af bilen... (Hjalp også lidt da jeg fandt ud af jeg kunne få den ind i garagen ved at lukke lidt luft ud af dækende)
Jeg har nu fundet fejlen..

Der hvor blæser motoren støder op til torpedopladen for at trække luft ind i kabinen. Der er jo en høj kant så vandet løber forbi hulet og ud i skærmene og videre udenfor og men så luften stadig kan suges ind i luftkanalerne.

Den kant er gået op eller lign så når der kommer vand ned i torpedo pladen løber der vand ud i kanten og ind i luft kanalerne som i mit tilfælde så løber videre ud igen og ned langs bagsiden og drypper af plastikhuset hvor kabineblæseren sider i..

Løsning på problemet har jeg endnu ikke fundet. men tror det bliver noget med at tørre det helt, og så se om ikke jeg kan tætne den kant der med noget rudelim klister et eller andet..

så gode råd er stadig velkommen :)
Vedhæftede filer
IMG_0892.GIF
IMG_0898.GIF
IMG_0897.GIF
Brugeravatar
Pajero84
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 21:41
Geografisk sted: Brønshøj / København

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Pajero84 »

Ellers noget af en omgang!
Irriterende problem...

Brug evt dette:

http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... getype=tdb

Eller:

http://www.wuerth.dk/produktinfo/ImageT ... getype=tdb

:) Husk at bruge handsker! ;)
Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af huggeren »

uhhh det er lidt af en omgang du har rodet dig ud i der, hvis det ikke er køl vand du får ind i kabinen så er det med 99% sikkerhed det rigtige sted du er startet som oftes så er de rustet op der oppe fordi folk glemmer at gøre dem rene for blade osv. du skal have varme apperatet helt ud og kontrolere at der ikke er rust i den "skål" der sider der oppe og søre for at der ikke kommer vand ind i kabinen.

kan god hjælpe med at lave det men det tager tid da der skal skilles meget ad..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Dannie_Fynbo
Indlæg: 8
Tilmeldt: lør 3. sep 2011 21:27

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Dannie_Fynbo »

Jaah det ikke voldsomt lækkert mit lille vand problem
VAr i hvertfald ikke det jeg regnede med at skulle bruge de første par uger på da jeg fik bilen hjem:) men sådan er det og nu er jeg igang.

Pajero84
Det var også noget ala det jeg havdeni tankerne og bruge. Men ved bar ikke hvor jeg kan købe wurth henne anden ind hvisket kender et værksted der har lige nettop den type jeh skal
Bruge.
Tænkte også på noget siika flexi 221 rudelim/ tætningsmasse men ved ikkme helt om det er ligeså godt.

Huggeren:
Jeg tænker det er det rigtige sted jeg har fundet. Det er vand der kommer ind ognikk kølvand
Og hvis jeg sidder og kigger kan jeg se vandet kommer ud der hvis kæresten smider vand ned af ruden:(
Alt slags hjælp er velkommen:) men kan se du kommer fra Vordingborg. Det lidt langt og køre nu hvor bilen er splittet ad. Mangler kun varmeapperat.

Men har også en lille drøm om måske at kunne fixe det uden at skulle pille det helt ud. Tror måske godt det kan lade sig gøre hvertfald med noget klister noget.
Næste problem er så om det vil holde.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Dannie_Fynbo skrev:Jaah det ikke voldsomt lækkert mit lille vand problem
VAr i hvertfald ikke det jeg regnede med at skulle bruge de første par uger på da jeg fik bilen hjem:) men sådan er det og nu er jeg igang.

Pajero84
Det var også noget ala det jeg havdeni tankerne og bruge. Men ved bar ikke hvor jeg kan købe wurth henne anden ind hvisket kender et værksted der har lige nettop den type jeh skal
Bruge.
Tænkte også på noget siika flexi 221 rudelim/ tætningsmasse men ved ikkme helt om det er ligeså godt.
Mekonomen har nomalt wurth.
Men ellers skal du have noget danalim 292, montage extra. det kan fås i byggemarkedet
Det klæber på alt, hærder hurtigt og suger intet vand. Har lavet længere varende forsøg med det da jeg påtænker at bruge det som sealer på 42'eren.

Nå ja, jeg arbejder på danalim ;)
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Pajero84
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 21:41
Geografisk sted: Brønshøj / København

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Pajero84 »

Dannie_Fynbo skrev: Pajero84
Det var også noget ala det jeg havdeni tankerne og bruge. Men ved bar ikke hvor jeg kan købe wurth henne anden ind hvisket kender et værksted der har lige nettop den type jeh skal
Bruge.
Tænkte også på noget siika flexi 221 rudelim/ tætningsmasse men ved ikkme helt om det er ligeså godt.
Du kan i Würth's butikker nu godt købe privat, det er der blevet åbnet for, men du får ikke de gode rabatter så.
Men skriv evt. til mig, hvis du mangler noget, så kan jeg give dig nogen gode rabatter ;)
Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af huggeren »

siler fra wurth skal nok holde problemet er bare at grunden til at der kommer vand ind er sikkert rust og det forsvinder kun hvis man fjerner det, men som ordspruget siger ude af syne ude af sind ;)
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
Pajero84
Indlæg: 78
Tilmeldt: søn 28. aug 2011 21:41
Geografisk sted: Brønshøj / København

Re: Hjæææælp Patrol Guro

Ulæst indlæg af Pajero84 »

huggeren skrev:siler fra wurth skal nok holde problemet er bare at grunden til at der kommer vand ind er sikkert rust og det forsvinder kun hvis man fjerner det, men som ordspruget siger ude af syne ude af sind ;)
Haha! det har du ret i!

Hvis det skal laves ordentligt, så tag og skær det "syge" område væk, skær en plade til, der er ca 1-2cm større hele vejen rundt, og så få det popnittet/svejset fast og tætnet hele vejen rundt. Det er nok den bedste måde at lave det på. Så holder det i hvert fald længere! :)
Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Besvar