bil valg
Re: bil valg
Udover det den jo nok har engelsk sygesarstad skrev:hey røder og rødinder
ville lige høre om hvad i mener om en rang rover fra 96 ..
Hvad skla den bruges til?
der er forskel på om du skal køre trial eller den skal trækken en hest rundt ude på motorvejen jo.
Henrik
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Re: bil valg
ja men jeg havde tænkt på lidt offroad og som arbejdsbil618Henrik skrev:Udover det den jo nok har engelsk sygesarstad skrev:hey røder og rødinder
ville lige høre om hvad i mener om en rang rover fra 96 ..
Hvad skla den bruges til?
der er forskel på om du skal køre trial eller den skal trækken en hest rundt ude på motorvejen jo.
den jeg tænker på er en men en bmw diesel så har ikke de vilde bekymringer med motoren men mere kan den køre off road eller .
der er jo ikke den vilde forskel på bilerne om det er en rangrover eller en landcruiser efter hvad jeg kan se ..
Re: bil valg
du må da have dårlige øjne

du kunne da også vælge suzuki gran´vitara
det er kun en 2,5 l på 270nm det er jo næsten som en gammel lj70


du kunne da også vælge suzuki gran´vitara
det er kun en 2,5 l på 270nm det er jo næsten som en gammel lj70
Jeg kører Toyota fordi jeg ikke kan styre de der vilde Nissan'er!! :'(
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: bil valg
jeg ville tage en rangerover. billig i slid dele, og du er fri for en færge af en toyota, og du er fri for at bekymre dig om fortøjet, og om rust. og rangeroveren, kan fås med nogle fede terræn detaljer, så du faktisk ikke behøver kunne køre terræn, men bare skal dreje rigtigt på knapperne, og dreje på rattet. og den er med garanti billigere på alle måder end en 80er.
80eren er tung, dyr i drift og dele, svagt fortøj, svag gearkasse , er den med spær er der nogle visne elmotorer som også er sarte. motormæssigt er den god, hvis den er med turbo, og det er så det den har som fordel.
80eren er tung, dyr i drift og dele, svagt fortøj, svag gearkasse , er den med spær er der nogle visne elmotorer som også er sarte. motormæssigt er den god, hvis den er med turbo, og det er så det den har som fordel.
Re: bil valg
takker for dette indput det var nemlig også det jeg fandt ud af at de er jo totalt billige i dele og vil man have spær har jeg fundet ud af at man bare kan tage det fra en discovery eller en defenderFormanden. skrev:jeg ville tage en rangerover. billig i slid dele, og du er fri for en færge af en toyota, og du er fri for at bekymre dig om fortøjet, og om rust. og rangeroveren, kan fås med nogle fede terræn detaljer, så du faktisk ikke behøver kunne køre terræn, men bare skal dreje rigtigt på knapperne, og dreje på rattet. og den er med garanti billigere på alle måder end en 80er.
80eren er tung, dyr i drift og dele, svagt fortøj, svag gearkasse , er den med spær er der nogle visne elmotorer som også er sarte. motormæssigt er den god, hvis den er med turbo, og det er så det den har som fordel.

så nu går jagten ind på en rr så må vi se om den smadres første gang den ser muder
er der nogen der har nogle erfaringer ellers

Re: bil valg
Pjat med digFormanden. skrev:jeg ville tage en rangerover. billig i slid dele, og du er fri for en færge af en toyota, og du er fri for at bekymre dig om fortøjet, og om rust. og rangeroveren, kan fås med nogle fede terræn detaljer, så du faktisk ikke behøver kunne køre terræn, men bare skal dreje rigtigt på knapperne, og dreje på rattet. og den er med garanti billigere på alle måder end en 80er.
80eren er tung, dyr i drift og dele, svagt fortøj, svag gearkasse , er den med spær er der nogle visne elmotorer som også er sarte. motormæssigt er den god, hvis den er med turbo, og det er så det den har som fordel.

og hvis klumpen ska holde må jeg bare sørge for at jeg ikke hopper og af bakkerne

Jeg kører Toyota fordi jeg ikke kan styre de der vilde Nissan'er!! :'(
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: bil valg
hvorfor skære akselen op?? den skal da "bare" svejses over på hel, så skal du bare have nissan dele til forbremserne:) ellers skal du også have lavet stik aksler på special mål. så ville det nok blive billigere at købe en Y61, og smide din 80er motor over i:)
-
- Indlæg: 55
- Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20
Re: bil valg
Øhhhhh, det du skriver med at hvis du vil have spær, så kan du tage det fra en Discovery eller en Defender. Det er sgu en "and". Hvis du mener centerspær, så ja, men det har "din" jo også. Mener du akselspær, så er dette ikke standard i hverken Defender eller Discovery, så...??sarstad skrev:Formanden. skrev:quote]
takker for dette indput det var nemlig også det jeg fandt ud af at de er jo totalt billige i dele og vil man have spær har jeg fundet ud af at man bare kan tage det fra en discovery eller en defender
så nu går jagten ind på en rr så må vi se om den smadres første gang den ser muder
er der nogen der har nogle erfaringer ellers
Paw
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: bil valg
nu er spær jo hellere ikke en nødvendighed.
jeg kører de først 3-4 år uden, og der skulle man sku kune køre bil. så monterede jeg spær i begge aksler, så blev det dyrt. det var airlockere i en 160er patrol. og for tiden kører jeg uden spær, og det er faktisk sjovere, fordi så skal man sku køre terræn og ramme sporet rigtigt.
det kan da godt være der komme 2 nye klumper i, så den kan spærre, men det er absolut ikke sikkert.
jeg kører de først 3-4 år uden, og der skulle man sku kune køre bil. så monterede jeg spær i begge aksler, så blev det dyrt. det var airlockere i en 160er patrol. og for tiden kører jeg uden spær, og det er faktisk sjovere, fordi så skal man sku køre terræn og ramme sporet rigtigt.
det kan da godt være der komme 2 nye klumper i, så den kan spærre, men det er absolut ikke sikkert.
Re: bil valg
det er kun hvad jeg har hørt at der er nogle englænder har lavede men kan jo være der er bygget noget andet i ..UNIQ-Import skrev:Øhhhhh, det du skriver med at hvis du vil have spær, så kan du tage det fra en Discovery eller en Defender. Det er sgu en "and". Hvis du mener centerspær, så ja, men det har "din" jo også. Mener du akselspær, så er dette ikke standard i hverken Defender eller Discovery, så...??sarstad skrev:Formanden. skrev:quote]
takker for dette indput det var nemlig også det jeg fandt ud af at de er jo totalt billige i dele og vil man have spær har jeg fundet ud af at man bare kan tage det fra en discovery eller en defender
så nu går jagten ind på en rr så må vi se om den smadres første gang den ser muder
er der nogen der har nogle erfaringer ellers
Paw
men som formanden siger der er jo ikke livs nøbvendigt

men paw super tak for info det hele er jo en kende nyt

Re: bil valg
jeg ved at Alf snakkede om at sælge sin rr på et tidspunkt
Det er den på det billede der er længst til venstre i bunden af hjemmesiden.
Så en rr kan godt køre hardcore terræn, med "lidt" modifikationer.
fidusen ved dem er at der er mange gamle at tage stumper fra og 4wd-danmark har originale og uoriginale stumper til meget billige penge.
Skal man bygge om kan det hele fås i UK, hvor vi skal til usa eller australien for at finde gode stumper til japanerne.

Det er den på det billede der er længst til venstre i bunden af hjemmesiden.
Så en rr kan godt køre hardcore terræn, med "lidt" modifikationer.
fidusen ved dem er at der er mange gamle at tage stumper fra og 4wd-danmark har originale og uoriginale stumper til meget billige penge.
Skal man bygge om kan det hele fås i UK, hvor vi skal til usa eller australien for at finde gode stumper til japanerne.
Henrik
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Re: bil valg
det er jo det618Henrik skrev:jeg ved at Alf snakkede om at sælge sin rr på et tidspunkt![]()
Det er den på det billede der er længst til venstre i bunden af hjemmesiden.
Så en rr kan godt køre hardcore terræn, med "lidt" modifikationer.
fidusen ved dem er at der er mange gamle at tage stumper fra og 4wd-danmark har originale og uoriginale stumper til meget billige penge.
Skal man bygge om kan det hele fås i UK, hvor vi skal til usa eller australien for at finde gode stumper til japanerne.
men vil have en p38 så den han har er for gammel
oghar nemmer ved bare at skaffe dele på ebay
Re: bil valg
ja som du jo nok allerede har bemærket er der lige så mange meninger som der er folk,så det jeg ville gøre hvis jeg var dig var at tage ud og prøve forskellige biler i den pris klasse du har penge til og så vælge den der passer dig best og hvor res delene er til at betale fra dit buget og forbrug af dem
men personligt ville jeg vælge en patrol gr y61 se med 2,8l motoren.


hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Re: bil valg
den du ville vælge er det en lang eller kort ?huggeren skrev:ja som du jo nok allerede har bemærket er der lige så mange meninger som der er folk,så det jeg ville gøre hvis jeg var dig var at tage ud og prøve forskellige biler i den pris klasse du har penge til og så vælge den der passer dig best og hvor res delene er til at betale fra dit buget og forbrug af dem![]()
men personligt ville jeg vælge en patrol gr y61 se med 2,8l motoren.
-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: bil valg
Hvis du skal køre trailer vile jeg vælge en lang, da den er mere stabil. og dne kan også bruges til dit terræn behov i starten, så hvis og når det tager overhånd, så må den også trække din rigtige 4x4 med på trailer til terrænerne:)
- Toyota 4ever
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
- Geografisk sted: Tappernøje
Re: bil valg
en kort er da ik mindre stabil med trailer end en lang. min ligger da fint på vejen med noget på krogen!
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time.
me love you big time.

-
- Indlæg: 389
- Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08
Re: bil valg
Spørg Eik om det er lykken med korte biler og store trailere,
- Toyota 4ever
- Indlæg: 173
- Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
- Geografisk sted: Tappernøje
Re: bil valg
ja og spørg om den var læsset med mega baglæs!!! så længe der er ok med kugletryk ligger den lige så godt som de færger der kører rundt på vejene...
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time.
me love you big time.
