Side 1 af 2

Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: man 9. nov 2009 00:34
af Henrik D
Her er et link til alle mine off road blilleder:

http://picasaweb.google.com/Henrikd61

Der er selvfølgelig mange af egen bil, men i finder nok nogen af jeres biler.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: man 9. nov 2009 10:23
af 618Henrik
Henrik D skrev:Her er et link til alle mine off road blilleder:

http://picasaweb.google.com/Henrikd61

Der er selvfølgelig mange af egen bil, men i finder nok nogen af jeres biler.



Mange fine billeder :)

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: tirs 10. nov 2009 08:26
af Dane
Det er fedt at se en 99% standardbil klare sig så godt i terrænet.
Tak for kigget.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: tirs 10. nov 2009 08:42
af klarsen
Dane hvad er standard bil?? udover jeepen.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: tirs 10. nov 2009 17:55
af Dane
Hmmmm ja
Lad os sige at det er når ingeniøren der har designet den oprindeligt stadig kan genkende bilen eller ihvertfald dele af den.
Nej, f.eks. den grønne GR er meget tæt på standardopsætningen da den lod fabrikken hvad angår undervogn og hjulstørrelse. Og Henrik & Co. giver den gas og den kommer sgu nogle lunde fornuftigt gennem strabasserne.
Din Jeep har jo fået et noget større løft og kan give sig endnu mere, så den vil man jo forvente klarer sig gennem de lidt hårdere baner uden de store problemer. Hvis bare ikke den skal køre på en sidelæns hældning altså :mrgreen:
Tror at din udfordring er nok mere når du gennemfører de "røde" trial ruter hvor de endnu mere modificerede biler kører?

Cheers

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: tirs 10. nov 2009 23:11
af klarsen
Dane den gr har da vidst nok fået et par af de sjove klumper i. så den kører ikke som standard mere. og har da også høje fjedre og grove dæk, dog lidt små;) men der er da knolder på.

og bare fordi jeepen ikke har styr på sine hjul, og nogen gange tror den har spær i begge aksler, er den ikke super bil, det er jo bare en højbenet hestetrailer trækker/perlestens racer.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: ons 11. nov 2009 00:10
af Henrik D
Hva! sker der med ham? :D

Min Patrol er standard og kan synes med 33*12,5-15, 2" undervogn, monteret krængningsstabilisatorer for og bag, ingen rammeløft eller andet, selv ladetrykket er urørt. Sådan har det været i alle de arrangementer vi har deltaget i, men fra og med Sorø, har jeg haft Diff. spærre for og bag, som bliver brugt som livline. :oops:

Udover det er Nissan'en ganske rigtig en superbil, og jeg ved ikke hvilken katagori din bil falde ind under.

Kan vi lade den ligge der?

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: ons 11. nov 2009 07:52
af klarsen
dvs en bil er standard så længe den kan synes??

fordi jeeepen er høj, er den så i ekstrem klassen?? nææ det håber jeg ikke. jeg vil hellere have en bil med spær i akslerne end en med god vandring, hvilket gr´en har fra fabrikken. når jeepen står på diagonalerne, så kører den ikke videre, der kan man altid komme videre med spær bare i den ene ende.

og jeg haft biler både med og uden spær, og bygget fra standardbil og til noget der ligner ekstem klassen, jeg kender forskellen, og den største forskel var med de gode klumper, der øger fremkommeligheden ca 200 procent.:) det duer.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: ons 11. nov 2009 08:36
af Dane
Piiv piiv på akslerne havde jeg glemt der er sat på for nyligt - Det er forøvrigt standard på Y61 på bagaksel.
33" er vel næppe en modificering som sådan - Det er bare andre dæk end dem der sad på i forvejen.
Jeg tror ikke at der er ret mange der kan se meget lighed mellem Jeepen på stylter og en RAV4 men OK du har ret i at det ikke er en Patrol jo :D :D :D

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: ons 11. nov 2009 09:44
af Henrik D
Lige til din info Ken, min bil var født helt uden spærre, også på bagakselen.
Men jeg er da stolt over du har troede jeg altid har kørt med spærre på, så er det jo ikk så ringe endda! :lol:

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: ons 11. nov 2009 09:54
af 618Henrik
klarsen skrev:og jeg haft biler både med og uden spær, og bygget fra standardbil og til noget der ligner ekstem klassen, jeg kender forskellen, og den største forskel var med de gode klumper, der øger fremkommeligheden ca 200 procent.:) det duer.


Nej, du kender ikke forskellen.
Standard bil: Original motor, aksler, gearkasse, undervogn, karrosseri.
Ombygget bil: Anden motor, hævet undervogn, ingen krængnings stabilisatorer, anden gearing, andre aksler, modificeret karrosseri.

Midt i mellem de 2 ligger så en bil der er hævet med en TÜV godkendt undervogn, har fået spær på (som var en option på en anden udstyrsmodel) og fået monteret en kofanger der fungerer som sneplov.

Ekstrem bil: Anden motor, anden gearing, special aksler, store hjul, modificeret karrosseri, bur, afkortet ramme, meget hævet undervogn, modificeret undervogn, osv. osv.

Man kan så diskutere om den hvide jeep er standard, jeg vil læne mig op af at det er den bortset fra at den er hævet for meget. Men man kan ikke diskutere om HenrikD's patrol er standard, det er den uden tvivl.

Hmm, hvorfor gad jeg egentlig at skrive alt det, enhver ved jo at man ikke kan vinde en diskussion med Ken :D

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: ons 11. nov 2009 12:31
af Henrik D

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: ons 11. nov 2009 14:50
af Dane
jeg vil hellere have en bil med spær i akslerne end en med god vandring, hvilket gr´en har fra fabrikken. når jeepen står på diagonalerne, så kører den ikke videre, der kan man altid komme videre med spær bare i den ene ende.


Netop derfor vil en GR der er hævet lige som meget som Jeepen (så vidt jeg kan vurdere 5 tommer eller over) have en endnu højere fremkommelighed end Jeepen - Og hvis GR'en bliver hævet +5" går den fra "tæt-på-standard" over i "ikke-standard". Der er da ihvertfald ingen tvivl om at Jeepen i den opsætning den har nu som udgangspunkt har nemmere ved at holde et drivende hjul på en aksel på jorden end GR'en har - Spær eller ikke spær. Pga. den har en forholdsvis voldsomt modificeret undervogn i forhold til fabrikspecs.
Jeg tror i øvrigt at de gamle 160'ere og 260'ere kom med standard LSD, jeg mener ikke at spær kan kategoriseres under "modificering" på samme måde om når man løfter sin bil med 5". Selv om begge dele giver øget fremkommelighed.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: fre 13. nov 2009 03:00
af klarsen
Henrik D

jeg ved godt din er født uden spær,men dog med lsd spær i bagtøjet, det er meget få korte gr i dk der har bagspær fra fabrikken. og du har selv mærket forskellen i at køre med bil uden spær, og til hvad der sker når man trykker på knapperne. det er den fede evolution. det er de bedste 15-20 kg man kan smide i sin 4x4.

henrik, min jeep er 100% standard bortset fra en undervogn som virker perfekt og mine slidte 33". det er en færdig pakke fra us til 25 kg. og selvfølgelig er der forskel på en emu pakke til 4 kg og til den pakke på jeepen til 25. og videre derfra, hvis jeg selv skulle vælge så ville jeg vælge det billige 2" sæt fra arb, og et sæt locker klumper, så min bil stadig ville være forsvarlig at sætte på vejen, synsmanden sagde " hold kæft den kører dårligt, men de 30 km på offentlig vej om året må du selv om." men nu var den 5" pakke på da jeg fik den, og det har jeg ikke planer om at lave om på. så må jeg jo kæøre i super ekstreeeem klassen med min plastic bil, og håbe at den kan have mindst 3 hjul på jorden at gangen fordi ellers kører den ikke. og hvor imod en med spær på begge aksler bare skal have bid med 1 hjul, så kører den til den vælter. men det gør jo ingen forskel.

klaus, lsd spær og 100% spær kan slet ikke sammenlignes, andet end ved navnet. og en gr som er hævet 5" som jeepen er faktisk ikke lige så fremkommelig som jeepen, før regin drejer på knappen til hans bagspær. igen der er forskel i hvad der er i pakken om den koster 4 kg eller 25.

og til sidst til alle "tosser" i kører åbenbart for lidt terræn til at kende og se forskellen på en bil med og uden spær klumper. så kom og leg med næste gang.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: fre 13. nov 2009 10:00
af offroad
iiii hvor i hygger jer.

René

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: fre 13. nov 2009 10:34
af Rudi
Ja og det startede ud med at Henrik bare ville vise nogle billeder han havde taget under div. løb :D
Ærko læg billeder ind og start en stor diskotion :lol: :lol: :lol:
MVH Rudi
(som kun kører i en standart SUTSKO) :twisted:

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: fre 13. nov 2009 12:09
af Dane
Det er lige som at være gift. Her bliver man også på underfundig vis rodet ind i diskussioner man aldrig havde forestillet sig man ville have om ting man egentligt er fløjtende ligeglad med.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: lør 14. nov 2009 21:28
af klarsen
offroad, vi hygger altid i kaffe kage klubben, der ville bare være endnu mere hygge, hvis jeg holdt min kæft:)

Rudi du kan sagtens smide spær i begge aksler, fordi det gør den ikke bedre end en standard vogn.

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: lør 14. nov 2009 22:54
af 618Henrik
klarsen skrev:offroad, vi hygger altid i kaffe kage klubben, der ville bare være endnu mere hygge, hvis jeg holdt min kæft:)



Nej Ken, på underfundig vis tror jeg sku vi ville savne det :D

Re: Masser af billeder fra bla. amager, klaken og sorø

: søn 15. nov 2009 00:25
af klarsen
henrik, nu bliver jeg helt rørt:)