Island 2010

Relevante billeder som ikke er fra klubbens egne arrangementer
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Island 2010

Ulæst indlæg af Dane »

Jesper og jeg plus nogle kærester og kolleger var et smut nordpå til den lille vulkanø. Og var et smut forbi Fæerøerne på vej hjem.
Fed tur, godt 5000km i alt, og ud over et par punkteringer, et par remme og så at min motor er glad for den islandske vandforsyning, så er det forløbet efter planen.
Vi fik kørt nogle spor der hverken er på papirkort eller på det GPS kort jeg har fra OurFootprint der ellers har alt hvor en bil nogensinde har kørt. Vi var oppe at køre på Langjokull gletscheren og har været oppe at køre på vulkanen Hekla. Vi prøvede at komme op på Eyafjallajokull hvor vulkanen stadig står og skyder damp op i luften, men nogle videnskabsfolk havde fået området lukket, så vi besluttede ikke at trodse forbudet. Men vi kom ind i bunden af dalen hvor smeltevandet havde fosset ud. Der var sidste år en kæmpe gletschersø - Den er nu væk da smeltevandet havde taget den med ud til havet. Sygt at køre på bunden af en sø. Er der var BARE støv, 15-20cm overalt inkl. i luften. Det var ligesom at køre ind i helvede.
Ellers har vi brugt en del tid på små ruter i det sydlige. DLRK havde 80 mennesker afsted som vi stødte på et par gange. På et tidspunkt da vi mødte nogle af dem havde de besluttet sig for at vende rundt da de syntes ruten blev for farlig pga. vejen var styrtet sammen og det blev ujævnt. Så kiggede Jesper og jeg på hinanden - "Godt så - hvem kører først" :D
Lige så mødte vi på et tidspunkt en MAN 4x4 lastbil med en fotograf der skulle være deroppe og tage billeder i 3 mdr. sammen med familien. Og så havde han lige fået den MAN til at teste. Han har altså et sjovere job end mig 8-). Han kom også fra en rute som var farlig og man kunne ikke køre og desuden kunne man ikke orientere sig. Vi kiggende på hinanden - "Hvem kører først". Det er altså nok også lidt sværere at komme rundt i en 8 meter lang og 3-4 meter høj lastbil en vores mini 4x4ere.
I øvrigt så vi en der havde taget konsekvensen og smidt sin campingvogn op på ladet af sin 4x4 lastbil og så en vindmølle til at lave strøm og så afsted lillemor. Mobilehome for viderekomne. Vi så den ude i ødemarken på et tidspunkt hvor det stormede som bar fanden og den lavede BARE strøm den vindmølle til at kunne køre både svejseværk og brændeflækker.

Der er planer om en tur til næste år, tror allerede vi er 3 biler der er på... Så "stay tuned"

Der blev taget en del billeder og video. Video er ikke klar endnu, men her er nogle billeder::

http://picasaweb.google.com/PatrolDane/Ice10#

Dane
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Island 2010

Ulæst indlæg af Henrik D »

Ja! Ja! det var Island, men hvad med Kalken? :D

Jeg får aldrig konen med til Island, har ellers prøvede at sælge en heste tur
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Besvar