Side 1 af 1

Nissan Patrol 260 2,8 TD

: tirs 6. jan 2009 23:24
af MatiasH
hej jeg er en dreng på 16 år der gerne vil vide lidt om ovennævnte nissan.
min far har en Disco fra 95, og min onkel har en gammel serie 2'er.
men jeg vil gerne starte med en Patrol og vil gerne vide lidt om sådan en både økonomisk, reservedels priser, holdbarhed osv.
har planer om at købe en billig 2,8 patrol som jeg kan gå at lave i stand.
´så jeg ville gerne høre noget fra nogle som har noget erfaring med sådan en trold :P
håber i tager mig serøst hilsen Matias.

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: ons 7. jan 2009 00:24
af Henrik D
Hej Matias

Nissan Patrol er off roadens PGO knallert.

Billig i indkøb, masser af brugte reservedele, meget stærk i det mekaniske.

Negativt er forsikring og vægtafgift, rust overalt, og topstykker som flækker.

Den køre iøvrigt ca. 10 km/l

Mvh

Henrik D

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: ons 7. jan 2009 12:17
af klarsen
Henrik D

topstykkerne flækker ikke eller får andre defekter, hvis folk gad overholde nissans interval, med at få kontrolleret dysser for hvert 60,000 km, men det gider folk ikke, de vil hellere spare de 1500 kr det koster, og så bruge 15 kg på værksted når den har kørt 180,000 km.

så det er folks egen skyld. de biler der kun kommer på nissan til service, de har kørt både 300 og 400,000 km uden at tage topstykker.


og nej, jeg er ikke nissan mand. jeg kører jeep. det virker fint til mig. og den må heldigvis ikke blive våd.

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: ons 7. jan 2009 16:19
af Henrik D
Rolig nu!

Min har fået skifte olie for hver 5000 km!!! og fuld service, men har fået nyt topstykke ved 185000 km.

Jeg ved da ikke om det er et problem, men alle taler om det, når de snakker Japanske dieseler.

Jeg har hørt det er lidt for højt ladetryk, der ødelægger dem.

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: ons 7. jan 2009 18:10
af huggeren
patrol y260 er en rigtig god starter 4x4 den har mange stærke sider.det eneste rigtig svage punkt er topstykket men jeg tror at lidt af grunde til det er folks måde at behandle bilerne på..rust har de næsten alle sammen og det er jo en japaner..tror næsten de kom ud fra samle båndet med rust hvad enten de heder nissan eller toyota..
der er rigtig mange stumper til dem og de er rimlige i pris hvad enten de er brugte eller nye(brug kun org dele andet kan ikke betale sig)prøv eventuelt nissan roskilde de er rigtige gode til at hjælpe..og ellers har jeg en pæn del reserve dele til dem og kan også hjælpe med andet samt eventuelle spørgsmål :) så der er ikke andet at sige ind god jagt. :D
med hensyn til rust skal du gå rammen rigtigt godt igennem for det er det største problem ellers er det fronten der er slem til at ruste(1ny org front koster ca 2500kr hos nissan) og ellers er det alle bære punkterne du skal kontroler 10 stk..

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: ons 7. jan 2009 20:17
af henning
260 eren ja den har et svat topstykke det skylles at den ikk køller nok på sylender 5 og 6 efter hvad de siger hos nissan danmark og at man kan sætte en exter vadpumpe på ved ikk lige hvordan men det er hvad de kloge hovder fortæller GG og så har den 3 korte og 3 lange gløderør og hvis man kun sætter de lange i så flækker den topstykket efter et stykke tid har selv overtaget en hvor den tidliger ejer have gjort det øv øv men hvis man ikk køre den for varm så holder den til næsten alt
og i reserve dele er 2.8 tderen lidt dyr men hvis du får den gammle 3.3 så kan du få det til næsten inge penge

god lyst

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: tors 8. jan 2009 00:51
af klarsen
Henrik D
det er ikke olien der gør det. den SKAL have lavet dysser for hvert 60 mener jeg det er, de spræjter forkert og så er det den brænder toppen, det gør alle biler med alu top, nissanen er bare tegnet så den rammer dårligt med dieselen når det går galt.

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: tors 8. jan 2009 11:40
af Henrik D
Okey!

Så skal min da sikkert også have nye dysser, normalt tjekker man da kun dysser, og evt. kommer en nye spids i, hvis den er dårlig.

Har aldrig hørt om at man har fast skifte interval på dysser, men det må jeg jo så få gjort

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: tors 8. jan 2009 12:15
af 618Henrik
klarsen skrev:Henrik D
det er ikke olien der gør det. den SKAL have lavet dysser for hvert 60 mener jeg det er, de spræjter forkert og så er det den brænder toppen, det gør alle biler med alu top, nissanen er bare tegnet så den rammer dårligt med dieselen når det går galt.
Apropos dyser, har du ikke lige en dyse tester til sådan nogle gamle vogne til at ligge?
Jeg ville egentligt gerne have kigget på mine. (selvom det jo er en Toyota og deraf følger at den aldrig går i stykker)

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: lør 10. jan 2009 12:23
af klarsen
jeg ved da hvor der er en vi kan låne for en lille penge.

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: man 12. jan 2009 10:21
af 618Henrik
klarsen skrev:jeg ved da hvor der er en vi kan låne for en lille penge.
Ok, det må vi lige snakke om på tirsdag

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: man 12. jan 2009 12:08
af klarsen
jeps. jeg kan også låne den, hvis du kan have dysserne med?

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: man 12. jan 2009 16:58
af 618Henrik
klarsen skrev:jeps. jeg kan også låne den, hvis du kan have dysserne med?
det kan jeg ikke, for de sidder i min bil og den skl jeg bruge til at trække traileren med.
Den har fået nummerplade i dag. :)

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: man 12. jan 2009 17:30
af Allan
jeg har da 6 dyser du kan låne eller købe.

ring 40184341

Re: Nissan Patrol 260 2,8 TD

: man 12. jan 2009 22:53
af 618Henrik
Allan skrev:jeg har da 6 dyser du kan låne eller købe.

ring 40184341
det lyder godt.
når det dog ikke til i morgen, men giver dig et ring i løbet af ugen