hævning og syn

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: hævning og syn

Ulæst indlægaf klarsen » lør 8. sep 2012 12:23

hvis du sænker din transfer, så knækker du vinklen på din forkardan mere, jeg pillede mine klodser ud så den kom på den originale vinkel.

men start med 4 nye kryds, og din bag kardan er muligvis kommet for langt ud af gearkassen, så den sidder og "rasler".

min zj´er var hævet 5,5" og den fik forlænget bagkardanen. og jeg ville ikke vippe akslerne, spidshjuls akslen skal helst holdes vandret. især på forakselen, da den ellers vil fucke dine styrtøjs vinkler op

og så skal du have en anden sporestang på, istedet for det latterlige sakse system som der var og stdig er på mig.

men bib Anders sc. han ved ting. og har forbindelser.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.

sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: hævning og syn

Ulæst indlægaf sheriffen » tirs 11. dec 2012 12:48

Så har Bilen været på værksted i over 2 måneder grundet sygdom på værkstedet. Jeg er ikke mekanikker, men forsøger at beskrive hvad mekanikkeren har lavet:

Først sænkede de gearkassen og de fleste rystelser forsvandt. Men denne løsningn er som flere skriver måske ikke den bedste. Så jeg bad ham om at "bygge/sætte" en dobbelt bagkardang akse m.m. for at fjerne rystelserne.
Dette to desværre lang tid grundet bl.a. sygdom på værkstedet. Jeg har nu fået bilen igen og de værste vibrationer er væk, men jeg er stadig ikke helt tilfreds. Mekanikkeren rådet mig til at smide bilen til afbalacering efterfølgende og det er den nu. Så nu venter jeg igen :)

Når jeg får bilen igen håber jeg de sidet vibrationer er væk, ellers kan det være jeg sender Anders sc. en besked. Tak for hjælpen til alle.

Hilsen Rasmus

Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: hævning og syn

Ulæst indlægaf klarsen » lør 15. dec 2012 20:31

Måske dine forventninger til at køre i en ombyget 4x4 bi måske er for høje. den kører jo ikke som en personvogn, slet ikke når den bliver hævet. så måske du skulle præve at ave med lidt 2personighed" eller købe en suzuki alto :)
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.

sheriffen
Indlæg: 39
Tilmeldt: tors 8. mar 2012 09:29

Re: hævning og syn

Ulæst indlægaf sheriffen » lør 15. dec 2012 20:51

Du har fuldstændig ret. Jeg gik i gang med noget jeg overhoved ikke havde/har forstand på. Troede man bare kunne bygge løs, og alt ville spille. Sådan går det når man baserer sin viden på en hævet Yamaha 4 gears.

Nu prøver jeg at få det bedste ud af det.

Er i gang med at bestille grumme sorte stålfælge og større hjul. Det giver den endnu mere personlighed....... og sikkert også et par nye små problemer som der skal pusles lidt med. Denne gang har jeg dog undersøgt det hele LIDT bedre :lol:

Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: hævning og syn

Ulæst indlægaf klarsen » ons 19. dec 2012 22:51

Af skade bliver man klog:)

Og så fælge med anden indpresning, så bliver den også pisse god til spontant at skifte retning, når den rammer en hvid stribe eller andet:) den ender med at kre som en godt ombygget 4x4. så mangler den bare at komme ud i naturen ;)
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.


Tilbage til "Opslagstavlen"



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster