Island 2009?

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Island 2009?

Ulæst indlæg af Dane »

Jeg har nu 3 aar i traek i min sommerferie koert rundt paa Island. Baade paa officielle og mindre officielle trails. Saa er der nogen der har spurgt om hvorfor jeg ikke guider nogle af dem der ikke har proevet det foer rundt paa en tur i dette 4x4 paradis i Nordatlanten.
Australierne kalder det "tag along" og det var en tanke værd.
Saa jeg vil hoere om der er nogen der ville have interesse i en saadan tur. Ideen er at jeg planlaegger en rute og soerger for at der er booket overnatning paa enten vandrehjem, hytter eller campingpladser. Ideen er at det skulle goeres for nogle rimelige penge. Jeg har efterhaanden en god ide om hvor lang tid de forskellige trails tager og nogenlunde hvad der er værd at stoppe op for at se/tage billeder af osv.
Den stoerste post er at faa sin elskede bil med derop. Men det er faktisk billigere end en rejse til Thailand f.eks. Lige over kr. 10.000 for en bil der er 5M lang og op til 2,5M hoej for 2 personer retur. 2008 priser.
Jeg har lagt nogle billeder fra min tur i aar paa dette forum under billeder.
Hvis det potentielt kan have interesse, saa skriv tilbage.
MVH Klavs
sidse
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 21:02
Geografisk sted: Tureby

Re: Island 2009?

Ulæst indlæg af sidse »

Jeg vil gerne med :lol:

Hilsen
Sidse
jensvallø
Indlæg: 5
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 21:21

Re: Island 2009?

Ulæst indlæg af jensvallø »

Hej Klaus
Det lyder tiltalende, det er muligt at jeg kunne tænke mig at deltage, hvor lang tid regner du med at være afsted?
mvh Jens
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: Island 2009?

Ulæst indlæg af Dane »

Hej Jens,

Det vil være 3 uger i alt, hvoraf 2 uger er på Island (mindre kan ikke gøre det, tro mig :-)) og så er der 2 1/2 dage på Færøerne og så lidt sejlads.
Man kan i princippet godt tage en 2 ugers ferie, men når først man er på Island er der SÅ meget at se (ihvertfald hvis man er til 4x4 og naturoplevelser), så 2 uger effektivt deroppe passer bedre. Der skal jo også være tid til at nyde livet lidt undervejs :-)
Der er også nogle stykker der har vist interesse fra DLRK og Toyota 4WD, så det kunne da være meget sjovt.

Klavs
Besvar