Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Hej.
Jeg var ude og køre lidt i noget mudder og SMÅ vandpytter her til aften. Da jeg kørte derfra var der ingenting, og den kørte som den skulle.
Kørte ca 10km, stoppede bilen, lod den holde med lys på i ca 5 min.
Da jeg startede bilen igen, startede den som altid, den lyste dog i ladelampen, olieniveau indikator samt for brændstoffilter.
Jeg tjekkede lige oliestanden, den var fin. Jeg kørte nu ca 45km uden problemer, der er stadig masser af power på bilen. Den klikker i laderelæet og der er den mængde olie der skal være på motoren.
Er der nogen der har været ude for noget lignende eller har en idé om hvad det kunne være? Det kunne selvfølgelig være følerne, men skulle da være underligt at to går samtidig og at den også lyser i ladelampen på samme tid.
Håber på at der er nogen der kan hjælpe.
Mvh. Kris
Jeg var ude og køre lidt i noget mudder og SMÅ vandpytter her til aften. Da jeg kørte derfra var der ingenting, og den kørte som den skulle.
Kørte ca 10km, stoppede bilen, lod den holde med lys på i ca 5 min.
Da jeg startede bilen igen, startede den som altid, den lyste dog i ladelampen, olieniveau indikator samt for brændstoffilter.
Jeg tjekkede lige oliestanden, den var fin. Jeg kørte nu ca 45km uden problemer, der er stadig masser af power på bilen. Den klikker i laderelæet og der er den mængde olie der skal være på motoren.
Er der nogen der har været ude for noget lignende eller har en idé om hvad det kunne være? Det kunne selvfølgelig være følerne, men skulle da være underligt at to går samtidig og at den også lyser i ladelampen på samme tid.
Håber på at der er nogen der kan hjælpe.
Mvh. Kris
Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Start lige med at sætte et voltmeter på batterierne og start bilen.
Før den er startet vil den vise ca. 12.2 Volt efter den er startet SKAL den vise mere end 13,7Volt. Gør den ikke det er der noget galt med din generator, hvilket er sandsynligt ud fra de lamper der lyser.
Før den er startet vil den vise ca. 12.2 Volt efter den er startet SKAL den vise mere end 13,7Volt. Gør den ikke det er der noget galt med din generator, hvilket er sandsynligt ud fra de lamper der lyser.
Henrik
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Ja, det må jeg lige prøve. Men lyset bliver kraftigere med et klik, 2-4sek efter bilen er startet, når laderelæet slår til.
Men kan ikke se hvordan generatoren har indflydelse på oliestandindikatoren, og dieselfilterindikatoren?
Men kan ikke se hvordan generatoren har indflydelse på oliestandindikatoren, og dieselfilterindikatoren?

Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Pajero84 skrev:Ja, det må jeg lige prøve. Men lyset bliver kraftigere med et klik, 2-4sek efter bilen er startet, når laderelæet slår til.
Men kan ikke se hvordan generatoren har indflydelse på oliestandindikatoren, og dieselfilterindikatoren?
Du kan ikke høre at laderelæet slår til.
Det klik du hører er forvarme relæet der slår fra og lyset bliver kraftigere fordi der så ikke er nogen belastning på batteriet mere.
Af en eller anden grund var der engang en ingenør der skulle tidligt hjem for at spise, det var lige imens han lavede systemet omkring ladelampe, olietrykslampe og filterlampe på toyotaer.
Da alle andre bildesigner godt ved at toyota aldrig tager fejl har de så bare ukritisk kopieret det.
Derfor opfører næsten alle biler sig på denne måde når generatoren ikke lader, i stedet for bare at få ladelampen til at lyse.
(undtagelsen herfra er franske biler, der lyser alle pærer i random farver og mønstre uafhængigt af antallet af fejl på det elektriske system, som der på ethvert givent tidspunkt i bilens liv er mindst 3 af)
Henrik
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
618Henrik skrev: Du kan ikke høre at laderelæet slår til.
Det klik du hører er forvarme relæet der slår fra og lyset bliver kraftigere fordi der så ikke er nogen belastning på batteriet mere.
Af en eller anden grund var der engang en ingenør der skulle tidligt hjem for at spise, det var lige imens han lavede systemet omkring ladelampe, olietrykslampe og filterlampe på toyotaer.
Da alle andre bildesigner godt ved at toyota aldrig tager fejl har de så bare ukritisk kopieret det.
Derfor opfører næsten alle biler sig på denne måde når generatoren ikke lader, i stedet for bare at få ladelampen til at lyse.
(undtagelsen herfra er franske biler, der lyser alle pærer i random farver og mønstre uafhængigt af antallet af fejl på det elektriske system, som der på ethvert givent tidspunkt i bilens liv er mindst 3 af)
Du fik ret. Den lader ikke!

Men ja, det har været noget dårligt ingeniør kunst mht det ladesystem.
Jeg hældte noget vand over generatoren, for at rengøre den (ved godt det ikke er det sundeste) og så ladede den et kort øjeblik, men har ikke kunnet få den til det igen...
Efter udmålinger, er der forbindelse mellem B+ til Batteri, og D+ til Batteri. Stelforbindelsen er ligeledes OK.
Så det må næsten være kullene eller spændingsregulatoren det er galt med. Er der nogen der kender et sted hvor man kan købe dette i løsdele?
Jeg må sige jeg er lidt for nærig til at købe en ny til 3500+

Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Hvor i landet er du?
Henrik
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Bor i Hvidovre, kommer dagligt rundt i hele Nordsjælland, men er ikke bange for at køre efter det.
Og er da også i Jylland af og til.
Og er da også i Jylland af og til.
Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Sidenote:618Henrik skrev:Pajero84 skrev: (undtagelsen herfra er franske biler, der lyser alle pærer i random farver og mønstre uafhængigt af antallet af fejl på det elektriske system, som der på ethvert givent tidspunkt i bilens liv er mindst 3 af)
Aner ikke hvad du taler om:
http://www.youtube.com/watch?v=9wk8YIGqA7M
Sidste bastion på 306'eren er nu faldet: Radioen er død (efter lang tids on/off knap har været at trykke på selve displayet), displayet i midterkonsollen viser mærkelige tegn og alt andet i instrumentbrættet blinker (nok fordi sædet er eksploderet (lang historie)).
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Jeg har før haft held med at købe løse kul hos autoelektrikeren på tigervej i Køge.Pajero84 skrev:Bor i Hvidovre, kommer dagligt rundt i hele Nordsjælland, men er ikke bange for at køre efter det.
Og er da også i Jylland af og til.
Men de vil hellere sælge en hel generator de fleste steder

I københavns omrødet er der Erik Schnabel på nørrebro, han er en haj til MC el, men tror også han laver noget med biler, google ham.
Henrik
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Ser ud til tiden snart er moden tilen ombygning af instrumentbrættet ala http://www.customclassictrucks.com/tech ... to_01.htmlDane skrev:
Sidenote:
Aner ikke hvad du taler om:
http://www.youtube.com/watch?v=9wk8YIGqA7M
Sidste bastion på 306'eren er nu faldet: Radioen er død (efter lang tids on/off knap har været at trykke på selve displayet), displayet i midterkonsollen viser mærkelige tegn og alt andet i instrumentbrættet blinker (nok fordi sædet er eksploderet (lang historie)).

Henrik
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
BJ42
HDJ80
stRange Rover
!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
618Henrik skrev:Jeg har før haft held med at købe løse kul hos autoelektrikeren på tigervej i Køge.Pajero84 skrev:Bor i Hvidovre, kommer dagligt rundt i hele Nordsjælland, men er ikke bange for at køre efter det.
Og er da også i Jylland af og til.
Men de vil hellere sælge en hel generator de fleste steder![]()
I københavns omrødet er der Erik Schnabel på nørrebro, han er en haj til MC el, men tror også han laver noget med biler, google ham.
Okay, det lyder godt!!


Tak for hjælpen, indtil videre i hvert fald

Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Dane skrev:Sidenote:618Henrik skrev:Pajero84 skrev: (undtagelsen herfra er franske biler, der lyser alle pærer i random farver og mønstre uafhængigt af antallet af fejl på det elektriske system, som der på ethvert givent tidspunkt i bilens liv er mindst 3 af)
Aner ikke hvad du taler om:
http://www.youtube.com/watch?v=9wk8YIGqA7M
Sidste bastion på 306'eren er nu faldet: Radioen er død (efter lang tids on/off knap har været at trykke på selve displayet), displayet i midterkonsollen viser mærkelige tegn og alt andet i instrumentbrættet blinker (nok fordi sædet er eksploderet (lang historie)).
BUM BUM! Ska den ikke bare køres i Køge havn?


Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
BUM BUM! Ska den ikke bare køres i Køge havn? Den har jo også kørt mere end gennemsnittet

Men det er sjovt at alle de fordomme jeg har hørt om fransk el vitterligt passer. Det japanske plejer sgu at virke noget bedre - sføli minus design bøf på det kredsløb du har problemer med. Ved også at sikringerne er forbundet mærkeligt på trolden - Hvis man brænder en ledning på hængertrækket hiver den stort set resten af bilens sikringer med. Men det er nok noget "eftermonteret" problemstilling.
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
De kan fåes originalt hos Mitsubishi 
Kul: 162kr + moms.
Diodebro: 1567kr + moms.
Så kan man jo fratrække div. rabatter som man nu får
Bliver sendt fra Holland, fra dag til dag. Så nu skal jeg hjem og skille lortet af

Kul: 162kr + moms.
Diodebro: 1567kr + moms.
Så kan man jo fratrække div. rabatter som man nu får

Bliver sendt fra Holland, fra dag til dag. Så nu skal jeg hjem og skille lortet af

Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Fandt sgu en ny Elstock generator til 1492,- incl moms!
Så det blev det sgu i stedet for! Med vakuumpumpe osv! Det er fanme BILLIGT!
Så det blev det sgu i stedet for! Med vakuumpumpe osv! Det er fanme BILLIGT!

Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T
- 199Krister
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: tors 19. mar 2009 18:16
- Geografisk sted: Sønder bjerge ved skælskør
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Tør man spørge, hvor du fandt den
. Lyder dejlig billigt og tænkte at de måske havde til andre biler 


Lift ur truck, fat girls can't jump
- 199Krister
- Indlæg: 26
- Tilmeldt: tors 19. mar 2009 18:16
- Geografisk sted: Sønder bjerge ved skælskør
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996


Lift ur truck, fat girls can't jump
Re: Fejl på Pajero 2.5TD 1996
Brødrenes Autodele i Greve
Men fik den gennem en der får gode rabatter derinde...
normalprisen er 1990+ moms
Men det er STADIG billigt!! 




Pajero 2.5TD 1996, 4x4, GL Pick-Up, 31" BF-Goodrich A/T