forvarmer problemer

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
henning
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 20:55
Geografisk sted: Køge

forvarmer problemer

Ulæst indlæg af henning »

hej jeg har en nissan patrol fra 92 (260) men forvarmer problemer jeg har skiftet alle gløderørene og de sider som de skal efter hvad man for af vide hos nissan der er kommet ny forvarmer relæger (bække to) men den forvarmer stadige ikk og jeg kan ikk selv finde flere ting der kan være i vejen er der nogle der har nogle ider ??????? foruden at købe en ny bil gg
'
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af 618Henrik »

lige præcis hvad problemet er skal jeg ikke kunen sige, men jeg ved hvor du kan få hjælp.
http://www.patrol4x4.com/forum/ er et australsk forum med rigtigt mange brugere, hvis du, på engelsk, forklarer hvad problemet er der er der garanteret en der kan hjælpe.
Men start med at læse lidt i de gamle tråde, der er nok en der har haft problemet med sådan en før.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
henning
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 20:55
Geografisk sted: Køge

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af henning »

mange tak 618Henrik men jeg kan sku ikk skrive engelsk gg så der er jeg nok dårlig stillet der :(
det er det enste problem jeg har tilbage med den bil
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af 618Henrik »

henning skrev:mange tak 618Henrik men jeg kan sku ikk skrive engelsk gg så der er jeg nok dårlig stillet der :(
det er det enste problem jeg har tilbage med den bil
Nej, det kan jeg godt se, så er det ikke ret nemt ;)
Har selv rodet med forvarmer på en 2.8 GR for nylig, så ved en lille smule om dem, men er ikke ekspert.

Du har skiftet gløderør og 2 relæer skriver du?
Kunne du måle fejl på gløderørene eller skiftede du dem på mistanken?

Lyser din forvarmelampe slet ikke eller hvordan lyser den? Kan du måle om der kommer spænding ved gløderørene?
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
henning
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 20:55
Geografisk sted: Køge

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af henning »

joo forvarmerlyset lyser i ca 10 sek og så slukker den men begynder så at blinke lidt efter og bliver ved med at blinke som en gal
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Så har du monteret uoriginale gløderør!
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
henning
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 20:55
Geografisk sted: Køge

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af henning »

hvor i lægger forskælden i om der står nissan på glødrørenen eller ej for mig er et gløderør et gløderør bare det er dem der høre til billen ja jeg ved det ikk er måske lidt grøn på det område grinner
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Logisk set så er et gløderør også bare et gløderør.
Men de erfaringer jeg har høstet ved at læse utallige tråde om problemet, på forskellige forums, siger alligevel at lige præcis den fejl du beskriver opstår når man anvender uoriginale gløderør og at den forsvinder når man sætter originale i.

Hvis du kan finde en med en bil magen til hvorpå forvarmeren virker kunne du jo måske få lov at låne hans gløderør for selv at konstatere om det holder vand det jeg påstår?

Hvis du tester det, så glem ikke at skrive tilbage med resultatet.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Allan
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 19. apr 2008 19:09

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af Allan »

henrik har ret de tre bagerste gløderør skal være originale dvs mærke NGK de er 12v og gule, de tre første er grønne og er 6volt. ved de tre bagerste skal man være omhyggelig med at de to kredse er ordentligt isoleret fra hinanden. tjek at der er god forbindelse der hvor de to ledninger er spændt på forvarmebroerne. ellers ring.
Allan Øgendal 40184341
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af huggeren »

det er lidt en skrøne om det er org eller uorg gløderør,køre selv med uorg gløderør..jeg havde samme problem med min gr/gq.og det viser sig at der sider en sikring i sikringsboxen til forvarmningen....prøv at se efter om der ikke sider en sikring i din også.. :)
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
henning
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 20:55
Geografisk sted: Køge

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af henning »

jeg kan ikk finde nogle sikring der ikk virker så jeg må nok se om det vil hjælpe hvis jeg skifter dem om til de org gløderør selv om det måske er pænge ud af vinduet med de ander gløderør men sådan er det jo nogle gange med knap su unge biller gg men jeg skal nok huske på at skrive hvad jeg finder ud af det er jo meget rat at lære af anders fejl grinner det er da biligere end selv at lave dem
henning
Indlæg: 20
Tilmeldt: ons 9. apr 2008 20:55
Geografisk sted: Køge

Re: forvarmer problemer

Ulæst indlæg af henning »

så har jeg fået taget mig sammen til at skifte de urg gløderørene ud med de org gløderør og vupti nu starter den første gang så der er snoget om snakken med de der urg gløderør så det er nogle man skal holde sig fra for i sidste ende spare man ikk noget på det men det bliver kun dyre
så nu er jeg da blevet lidt kloger :lol:
Besvar