pis lort.

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

pis lort.

Ulæst indlæg af Formanden. »

jeg har lige klippet lidt fra smallblock.dk


Hej

endnu engang er der kommet 2 love fra EU som kan ødelægge meget for vores hobby. Det er nemlig en regl om at alle dæk skal være S mærket, det betyder at de skal kunne opfylde et støjkrav og dæk indeholdende HA olie.
nu er jeg inde i området for 4x4 og dæk der er større end 10,5x31 kan være fortid snart. Der var en artikel i svenske 4 wheel drive om det. Men dæk fra Interco såsom bogger / super swamper og dæk fra Mickey Thompson vil ikke være lovlige at importere, sælge eller køre med. Faktisk er det i Sverige ikke muligt at købe dæk fra Mickey Thompson mere der må kun sælges de dæk der er på lager.

Men der er også forbud mod at importere dæk med en såkadt HA olie og ifølge bladet er de flesete dæk fra USA lavet med et indhold af denne olie. Så hvis den ene lov ikke forhindre noget vil den anden lov gøre det.
Så det kan altså komme til at ramme mange indefor vores område altså amerikanerbiler, 4x4 biler og ja også veteranbiler. Eftersom de fleste kører på dæk netop fra USA.

Disse lovkrav kan få en kæmpe stor NEGATIV indflydelse på vores interesse og hobby. Hvor længe skal vi findes os i alle de love og regler ? vi betaler miliarder af kroner i statskassen men har ingen indflydelse overhovedet !!!!!!!


LÆS EVT MED HER. http://www.smallblock.dk/modules/newbb_ ... 48&forum=2






er der nogen herinde fra der har hørt noget om det?
Senest rettet af Formanden. fre 4. mar 2011 07:31, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Simon r
Indlæg: 184
Tilmeldt: tors 12. aug 2010 23:50
Geografisk sted: Frederikssund

Re: pis lort.

Ulæst indlæg af Simon r »

nææ har godt hørt de nye bf mud ikke var lovlige, men har heller ikke undersøgt det :( kunne være man skulle gøre det.
Jeg kører Toyota fordi jeg ikke kan styre de der vilde Nissan'er!! :'(
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: pis lort.

Ulæst indlæg af 618Henrik »

At de skal være S mærkede er en gammel nyhed, netop derfor at BFG MT ikke længere kan fås i 35".
BFG KM2 er S mærket, også i 35" så de er lovlige nok.
Det med HA olie har jeg ikke stødt på endnu, så enten gælder det ikke i DK endnu eller også er det en del af ny reach lovgivning som der alligevel ikke er nogen der kan finde ud af.

MEN en lovgivning omkring S mærkning af dæk vil ikke gøre dig til kriminel hvis du selv vælger at importere 4 dæk fra USA til eget brug. Som jeg læser reglerne er der forbud mod salg af dæk uden S mærkning, ikke mod brug ;)
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Besvar