terræn bane

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

terræn bane

Ulæst indlæg af huggeren »

hvorfor har vi aldrig brugt nogle af de baner der er rundt om i landet, bla landrover expierens i jylland? for få tilmældinger? for dyrt? køre vi i forkert mærke biler eller er det bare ikke undersøgt i nu? ved godt vi har været på besøg hos bertelsen nogle gange, men vil bare godt ud og bruge min bil lidt i det ganske land :D
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af 618Henrik »

huggeren skrev:hvorfor har vi aldrig brugt nogle af de baner der er rundt om i landet, bla landrover expierens i jylland? for få tilmældinger? for dyrt? køre vi i forkert mærke biler eller er det bare ikke undersøgt i nu? ved godt vi har været på besøg hos bertelsen nogle gange, men vil bare godt ud og bruge min bil lidt i det ganske land :D
du siger bare til hvis du har nogle ideer. Landrover experience er noget med 4500kr pr deltager i egen bil for en enkelt dag. Men er der noget billigere er bestyrelsen meget åbne for ideer, vi holder møde i morgen tirsdag.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Formanden. »

Personligt har jeg det med baner der er lavet, at det er nok svært at lave rigtig sjovt, da man jo kun må køre i eksisterende spor og den slags.

og så slet ikke i jylland, jeg gider ikke bruge 5-600 km på asfalt for at køre i jysk muld. så vil jeg hellere køre 200 km op i sverige, eller køre til køge og sejle til bornholmerne. der er sku terræn.

men i andre er velkomne til at tage turen vest på.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Formanden. skrev:Personligt har jeg det med baner der er lavet, at det er nok svært at lave rigtig sjovt, da man jo kun må køre i eksisterende spor og den slags.

og så slet ikke i jylland, jeg gider ikke bruge 5-600 km på asfalt for at køre i jysk muld. så vil jeg hellere køre 200 km op i sverige, eller køre til køge og sejle til bornholmerne. der er sku terræn.

men i andre er velkomne til at tage turen vest på.
Nu er der jo også dem der ikke ruller deres biler hvert andent øjeblik ;) og derfor synes det kunne være ok med en sådan bane. Men hvorfor skulle en færdiglavet bane egentlig være mindre sjov end et sted ingen har kørt før?

Men lige Landrover experinces baner, de koster ikke 4500kr i egen bil, kun 2000kr og 3000kr hvis man er 2 personer :o
Langt oppe i Jylland ligger der en grusgrav som nogle stykker har været oppe i, det er en officiel terrænbane med miljøgodkendelse og det hele, men den sidste tur 4x4 klubben arrangrede derop trak hele 4 biler fra Sjælland.

Så kender jeg ikke flere "baner" i DK.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Toyota 4ever
Indlæg: 173
Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
Geografisk sted: Tappernøje

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Toyota 4ever »

Jeg er altid klar på en tur til jylland, men hvor finder man ud af hvor der er terræn man kan leje derovre? og ja man kan osse ta til sverige, men de jyder der er der er endnu sværere at forstå en dem der bor her i dk!! :D
Hmm Ken, jeg tror du skal gi Henrik hans gps tilbage for du ender halvvejs i Norge hvis du kører 600km op i jylland ;)
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time. :D
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Dane »

Hvad med de gutter der kontaktede os der ville lave en pay'n play site på et stykke jord de havde købt?
Har vi hørt noget fra dem?
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af huggeren »

ligger der ikke også en bane over i sverige lige overe på den anden side mener der er en (racer) bane tilknyttet området? der er også sweden off road tour.
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
andersc
Indlæg: 30
Tilmeldt: tirs 30. sep 2008 16:04

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af andersc »

Borås en af de første weekender i August, så bliver det ikke meget bedre.
Vi har været der ca.8-10. gange og jeg tror ikke vi har været alle steder,
og der er noget for alle.
Så kom frisk jeg skal i hvert fald derop.
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Formanden. »

Jacob. nu satser jeg også på at skulle hjem igen. så derfor 5-600 km asfalt på en weekend. og for andre i klubben bliver det jo det dobbelte, da de ikke kan tåle at sove ude.:)

og det er jo fåtallet af bilerne i klubben der er standard, og derfor tror jeg ikke det er terræn fedt at køre et sted hvor de kører demo med standard diskoer og freelandere. men en grusgrav vi kan bruge en weekend i, kunne måske være tiltalende.


Henrik og der med at rulle bilen, det kræver jo også at man rent faktisk kører. så det kommer du aldrig til. eller kan jeepen både køre frem og tilbage og trække på alle hjul?? :D
Brugeravatar
Toyota 4ever
Indlæg: 173
Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
Geografisk sted: Tappernøje

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Toyota 4ever »

bliver det ikke osse det dobbelte hvis du kører hjem igen da? ;)
Og nej tror ik at en standard LR bane er noget for andre end dem der kører To...A ;) og prismæssigt er det alt for dyrt efter min mening. men alt nyt terræn er vel som udgangspunkt godt terræn?
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time. :D
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Dane »

Hvad med den grusgrav nede ved Slagelse - Den var ikke så stor men det var da meget sjovt.
Kan ikke huske hvem det var der havde den, men den var til salg på et tidspunkt.
Nogen der ved hvad der skete med den?
Brugeravatar
nissan4100
Indlæg: 118
Tilmeldt: søn 9. maj 2010 23:03

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af nissan4100 »

hva med sorø grusgrav. det blev jo ikke til noget sidste år
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af huggeren »

borås... hvor og hvad er det?? eventuelt link. :)
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Formanden. »

Nissan, det er team 4 wd`s, så der er vi med på deres arrangementer.

Morten. du kan vel selv finde linket. eller skal vi gøre det hele for dig:)
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af 618Henrik »

huggeren skrev:borås... hvor og hvad er det?? eventuelt link. :)
Jeg har også googlet det men fandt en masse om alt muligt andet, så et brugbart link og noget ville være fedt ....
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af huggeren »

det vil jeg så prøve. :D
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af huggeren »

hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af Dane »

Jeg prøver igen:
Hvad med den grusgrav nede ved Slagelse - Den var ikke så stor men det var da meget sjovt.
Kan ikke huske hvem det var der havde den, men den var til salg på et tidspunkt.
Nogen der ved hvad der skete med den?
Denne her:
http://picasaweb.google.com/PatrolDane/SlagelseUL#

Er der andre end Claus Karm der har haft kontakt til den?
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Dane skrev:Jeg prøver igen:
Hvad med den grusgrav nede ved Slagelse - Den var ikke så stor men det var da meget sjovt.
Kan ikke huske hvem det var der havde den, men den var til salg på et tidspunkt.
Nogen der ved hvad der skete med den?
Denne her:
http://picasaweb.google.com/PatrolDane/SlagelseUL#

Er der andre end Claus Karm der har haft kontakt til den?
Jeg har snakket med Claus Karm om den, der var noget med at Toyotaklubben var de eneste der måtte køre der, 2 gange om året.
Men de kører jo ikke på sjælland mere, så ring til Claus og få kontaktinfo på dem der ejer den, så er den et oplagt emne.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: terræn bane

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

618Henrik skrev:
huggeren skrev:hvorfor har vi aldrig brugt nogle af de baner der er rundt om i landet, bla landrover expierens i jylland? for få tilmældinger? for dyrt? køre vi i forkert mærke biler eller er det bare ikke undersøgt i nu? ved godt vi har været på besøg hos bertelsen nogle gange, men vil bare godt ud og bruge min bil lidt i det ganske land :D
du siger bare til hvis du har nogle ideer. Landrover experience er noget med 4500kr pr deltager i egen bil for en enkelt dag. Men er der noget billigere er bestyrelsen meget åbne for ideer, vi holder møde i morgen tirsdag.
For lige at rette et par misforståelser :

Land Rover Expirence centret, alias Tirsbæk Gods i Vejle, koster kr. 4.000,- for to personer i to dage, inkl. forplejning i særklasse, i egen Land Rover. Så kan man tilmelde sig enkeltvis. Det er IKKE en bane, men et af danmarks bedste og smukkeste områder, hvor der er mere udfordring, end de fleste kan klare, men også "faste baner" hvor nybegynderne kan lære at køre 4x4 helt fra bunden.
Det er IKKE et sted man "kører ræs", men et sted man lærer at køre offroad UDEN at splitte bilen, mandskabet eller terrænnet.
Det er et MUST for enhver med 4WD i blodet.

Såfremt man kan samle 5-10 biler, arrangerer de gerne en weekend, efter eget ønske, også i IKKE Land Rovere.

Jeg har arrangeret adskillige ture derover, hvor vi har "konerne" med. Vi lægger ud fredag klokken 12:00. Kører indtil midnat, eller alle biler er igennem sporet, hvilket kan betyde klokken 03:00 (bin there, done that, got the T-Shirt), kun afbrudt af mad på feltfod. Vi overnatter på godset, og lørdag klokken 08:00 går det løs igen, indtil midnat igen. Endnu en overnatning, og bilvask og afsked søndag,
Dette har ALLE, også konerne taget del i, med stor glæde.

Så det er bare at komme ud af busken, og få smittet konen med interessen, og en på opleveren.

Jeg står gerne til rådighed for yderligere information...
Besvar