Bladfjedre på Shiigoon bagpå

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Frederik Vincents
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 19:03

Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf Frederik Vincents » tors 30. dec 2010 20:32

Det var meningen at jeg i går ville ha pillet bladfjedrene af på min Shogun for at banke rust af og smøre dem så der måske var en chance for at det ville glide noget bedre og forbedre de terrænegenskaber den nu og da har.. men hvis man skulle ha baghjulet til at kunne gå længere op i skærmkassen, så ville jeg mene af man bare kunne skære det nederste tykke blad af så langt inde ved bagakslen som muligt? den ser jeg nemlig som om den skulle være et stop for at de tre andre blade kan slå en bue opad? og nok os fjerne det meste af den gummiklods :)
Billede0088.jpg

Frederik Vincents
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 19:03

Re: Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf Frederik Vincents » tors 30. dec 2010 20:33

Billede0090.jpg

Brugeravatar
mugge
Indlæg: 127
Tilmeldt: fre 4. sep 2009 21:58

Re: Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf mugge » fre 31. dec 2010 02:14

hold op lad være og køb i stedet en rigtig undevogn da du risikere at smadre din fjeder helt hvis du skærer i den

Frederik Vincents
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 19:03

Re: Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf Frederik Vincents » fre 31. dec 2010 11:49

Jeg prøver at la' den være så :)

Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf Formanden. » fre 31. dec 2010 15:48

Ikke så pivet mugge.

jeg eksperimenterede en del med bladfjedre på min patrol. og det sidst lag, er et sikkerheds/bære lag. i alm brug har det ingen effekt, og når bilen bliver lastet til max, så sidder det og sørger for at den ikke kommer længere ned end der. jeg ville fjerne det helt, og så ligge et stykte 10-12 mm jern ind ved akselen, fordi det skal være der hvis synsmanden opdager det. og så er det godt at have på lager. og det andet jern er for at den ikke skal blive lavere, og møtrikken på dragebåndet kommer til at sidde samme sted. hvis du ikke køber nye. og man kan jo tænke at du fandt dragebånd der var længere, og lagde mere jern imellem, så kunne du jo hente et par cm i højden. og HUSK dutbolten, den der går gennem alle fjedrelagene skal være der og passe rimeligt i hullet i akselen. skal være af rimelig stand, for hvis den knækker, så står aksel og fjeder og arbejder, og det er ikke så godt.

Brugeravatar
mugge
Indlæg: 127
Tilmeldt: fre 4. sep 2009 21:58

Re: Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf mugge » lør 1. jan 2011 23:33

jeg ville bare mene at der var en rimlig scangse for at overbelaste fjerdren og muglivis knække den men skal jo ikke gøre mig klog jeg ville bare ikke turde det

Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf Formanden. » søn 2. jan 2011 13:08

ikke pga det sidste stive lag. og den bliver ikke belastet mere end når man vrider dem rundt ved terrænkørsel. og det værste der kan ske, er dårlige køreegenskaber, og en synsmand der siger OMMER.

Frederik Vincents
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 4. sep 2010 19:03

Re: Bladfjedre på Shiigoon bagpå

Ulæst indlægaf Frederik Vincents » lør 26. feb 2011 16:01

Når den engang ikk egner sig til kørsel på vej mere, kunne det være jeg skulle rode lidt ved det så.. ;)


Tilbage til "Opslagstavlen"



Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst