Når I hjælper folk i sneen

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Når I hjælper folk i sneen

Ulæst indlæg af Henrik D »

Sådan her skal I ikke gøre, hvis I skal hjælpe bilister der er kørt fast

http://ekstrabladet.tv/biler/article1459439.ece
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
Toyota 4ever
Indlæg: 173
Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
Geografisk sted: Tappernøje

Re: Når I hjælper folk i sneen

Ulæst indlæg af Toyota 4ever »

hehe, nej det er satme dumt, og hvorfor skal den, den sværeste vej ud? der er jo frit fremover!!
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time. :D
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: Når I hjælper folk i sneen

Ulæst indlæg af Dane »

Det blev da til 2 bjergninger igår.
Først Stefans Sprinter som vi hev op med en scan strop - Hvorfor bruge noget fra det kolloenorme udvalg af ARB snatch straps og jeg-ska-gi-dig-ska-jeg som jeg har liggende bagi - De kunne jo blive våde og alt muligt :mrgreen:
Lidt senere en Vitro der var skøjtet temmeligt meget ned i en grøft. Den måtte tages stille og roligt med spillet da den kom tættere og tættere på et vejtræ, så den skulle lirkes. Lykkedes ikke at ødelægge noget men irriterende når koblingen til spillet er frosset fast :roll:

Og godt man har en LED arbejdslampe (bedste Biltema kvalitet) liggende i bilen så de andre trafikanter kan advares når der er en wire spændt over en mørk kørebane.

Flere god historier fra andre her på forumet??

Dane
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Når I hjælper folk i sneen

Ulæst indlæg af sarstad »

ja vi har godt nok også fået hjulpet nogle stykker de seneste dage . men har nok ladet dobbelt så mange side..

kan godt nok love for de er noget langnæset når man kikker på om de har sommer eller vinter dæk på og i de tilfælde hvor de har sommer dæk på hopper jeg tilbage i rangy og køre .

gider ikke hjælpe dem med sommer dæk .
det er FOR DUMT at køre uden og efter min mening buede set straffes at køre på sommer dæk på den her årstid
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: Når I hjælper folk i sneen

Ulæst indlæg af Formanden. »

Sarstad

det gjorde jeg også den gang jeg havde rigtig vinter bil. så kan de lære det.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Når I hjælper folk i sneen

Ulæst indlæg af 618Henrik »

sarstad skrev:ja vi har godt nok også fået hjulpet nogle stykker de seneste dage . men har nok ladet dobbelt så mange side..

kan godt nok love for de er noget langnæset når man kikker på om de har sommer eller vinter dæk på og i de tilfælde hvor de har sommer dæk på hopper jeg tilbage i rangy og køre .

gider ikke hjælpe dem med sommer dæk .
det er FOR DUMT at køre uden og efter min mening buede set straffes at køre på sommer dæk på den her årstid
Hehe, det er også min holdning, men i morges holdt der en mercedes som ingen kunne komme forbi.
Før jeg trak ham fri fortalte jeg ham også hvad jeg mente om ham og hans sommerdæk og at jeg kun trak ham fri for at de andre kunne komme forbi :D
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

Re: Når I hjælper folk i sneen

Ulæst indlæg af sarstad »

hehe rykkede du så godt til i den ;) det er bare om at spende stroppen op og så fuld spade :mrgreen:
Besvar