Side 1 af 1

V6 Diesel. Findes det?

: fre 15. okt 2010 23:10
af KC 720 4X4
Som overskriften siger.
Findes der en V6 Diesel og i hvad?

Helst noget ikke alt for elektronisk og gerne med automatkasse :lol:

Re: V6 Diesel. Findes det?

: lør 16. okt 2010 08:18
af Formanden.
http://www.google.dk/search?q=v6+diesel ... OVOtzy_JIN

så er det bare at spole rundt derinde.

Re: V6 Diesel. Findes det?

: lør 16. okt 2010 09:28
af sarstad
der findes også nogle amrikanske v6 diesler ved jeg og der kan du nok også få en kasse der kan holde

Re: V6 Diesel. Findes det?

: lør 16. okt 2010 16:04
af Henrik D
Der er da mange v6 dieseler, feks vw og Toyota, samt Mercedes

Re: V6 Diesel. Findes det?

: lør 16. okt 2010 16:23
af KC 720 4X4
Der er også en Nissan/Renault. Det ved jeg godt :mrgreen:
Og Google er også et udemærket bud. Problemet er bare at der dukker 6Mil emner op og det har jeg ikke tålmodighed til :ugeek:
Det meste af det der kommer frem på Google, er også for nyt :!: Jeg søger noget der ikke kræver en elektromekanikeringenørudannelse at installere :twisted:
Netop derfor spørger jeg ud i befolkningen, for mennesker kan læse og forstå mit spørgsmål, det kan en computer ikke ;)

Så come on folkens..... Der må da være nogen af jer, der har spekuleret i alternative kværne, til jeres bovlamme Hi Luxér, King Cabér og andre befordringsmidler med begrænset plads under hjælmen :roll:

Re: V6 Diesel. Findes det?

: lør 16. okt 2010 17:11
af Formanden.
problemet er bare at der skal kunne afgiftes, og synes. og den eneste hilux, jeg kan huske med anden motor i, var med en 61er motor. men så vil jeg mene den bliver snude tung, medmindre den bliver bygget seriiøst om, som den var.

og hvorfor vil du have anden motor i kingklappen?? er du træt af at den kan holde i akslerne??

Re: V6 Diesel. Findes det?

: lør 16. okt 2010 22:21
af KC 720 4X4
Fordi jeg kan :mrgreen:


Nej seriøst (eller noget ;) )
Primært fordi en SD25 ikke kan trække skindet af en kop kold cacao.
Alting i maskinrummet i sådan en sidder åndssvagt, så det er besværligt med turbo og IC.
Og selv med turbo og IC, er det nok begrænset hvad der kan hives ud af den, før den går i luften.
Der er så også det, at jeg gerne vil have automatgear og det kan jeg ikke opdrive til den gamle kasse af en bil.

Det bedste alternativ, indtil videre, er en TD27, med turbo og IC, fra en Terrano og automatkassen fra en King Cab D21 4X2.

Men men..... Lyden :!: Jeg er sikker på en V6 diesel, lyder bedre end en gammel Nissan med kun 4 propper :mrgreen:
Og så er den sikkert ikke ret meget tungere, end en R4 motor.

Det med syn og afgifter har også noget at sige. Men det er noget jeg først tager stilling til, når jeg ved hvilke alternativer jeg har og kan stille SBI nogle specifikke spørgsmål, ang vægt, HK, ombygning osv

Re: V6 Diesel. Findes det?

: søn 17. okt 2010 07:32
af Toyota 4ever
er der ikke noget med man ikke må ændre antallet af cylindre hvis man smider en anden motor i sin bil? eller er det en gammel regel?

Re: V6 Diesel. Findes det?

: søn 17. okt 2010 21:07
af Formanden.
der er noget med at man ikke må forøge vægten på forakselen med mere end 50 kg.

men der er jo så mange regler og rygter at man ikke kan finde rundt i det mere.

så jeg beholder bare min motor i jeepen, de 75 hk klarer det jo ok.




KC. nu skal du jo bare huske at sådan en gang nissan aksler ikke er det mest holdbare. så ville det ikke være sjover at holde den som den er, og så bygge en bil til at køre 4x4 med, kingcaben, holder hirtigt op med at være sjov.

Re: V6 Diesel. Findes det?

: søn 17. okt 2010 22:22
af Henrik D
At du ikke synes du kan sætte en turbo på forstår jeg ikke rigtig, for det er da letter end at ændre motoren.

Daugbjerg har et komplet turbo sæt til den motor og kan uden køler give 15-20% mere effekt og smider du en køler på kan du bare skrue op. (mindst samme effekt som en V6).

Du kan evt. tag en kugleleje turbo og kun købe manifolden og intercooler hos Daugbjerg, så har du mere moment end du har behov for.

Std. sættet kan iøvrigt synes

Re: V6 Diesel. Findes det?

: søn 17. okt 2010 22:31
af Formanden.
Henrik, hvad koster de daubjerg sæt med godkendelser?? er de ikke stadig halv dyre?? det mener jeg de var i gamle dage.

Re: V6 Diesel. Findes det?

: søn 17. okt 2010 23:17
af KC 720 4X4
Det lyder dyrt, med et færdigkøbt sæt *GG*

Og så er der jo så det med at det vist er til en TD25 motor og ikke en SD25 ;)
SD25 har begge manifolderne på samme side, nemlig venstre og ud over dem, skal der være plads til en generator, en starter, et styrehus og aksel til samme, samt et håndbremsekabel og hovedcylinder med bremseforstærker, der på en 720 er trukket 15-20 cm ud fra torpedovæggen.
Så der er fyldt godt op, allerede inden man forsøger at få plads til en mølle og rør til samme :mrgreen:

Ikke dermed sagt det ikke kan lade sig gøre, for det er set gjort..... og det er klart det billigste alternativ.

Re: V6 Diesel. Findes det?

: man 18. okt 2010 09:09
af Henrik D
Svar til Formanden og Allan.

Sættet kostede ca. 20000,- og det får du hurtigt brugt i tid og penge ved et motor skift, men mon ikke man kan få en god rabat i dag, da der jo nok ikke bliver solgt ret mange mere. Vi har iøvrigt 10% fordi vi er en bilklub som en start og gennem et værksted er der 20%.

Allan! Man laver jo ikke et sæt til en der er turbo på som standard og jeg mener der var 2-3 sæt til disse biler. Og det med plads havde de også et sæt til Toyota Hi ace.

Realt er det jo manifolderne der er vigtige og så en kugleleje turbo eller denne HX27W Holset (giver op til 260hk)

http://shop.scanturbo.dk/pl/Tilbud_Specialpris_15.aspx

Ring og spørg Ulrik og hils fra mig Henrik D. (ahl)

Re: V6 Diesel. Findes det?

: man 18. okt 2010 10:05
af KC 720 4X4
Henrik D.
Forstår jeg dit svar rigtigt :?: Mener du en TD25 er en turbomotor :?: For så tager du fejl, hvilket du ikke er den første der gør ;)
Anyway.. Den mølle du linker til, er sq egentlig ikke ret dyr, så måske en SD25 med turbo :roll: Det er da langt det nemmeste i hvert fald :mrgreen:
Min erfaring er i hvert fald, at det er en bundsolid motor som standard. Pas på den og plej den ordenligt og den vil aldrig svigte dig *GG* Så mon den ikke også kan klare lidt tryk :?:
Jeg har forresten hørt at SD25 bliver brugt i nogle gaffeltrucs og de har en manifold der vender opad :!: Nogen der kan bekræfte det :?:
Ang tiden, er det ikke et problem. For bilen har ikke kørt i snart 3 år :cry: Det savler rødt alle vegne på den og den er gået op i "limningen" mange steder.
Så når den bliver sat i værkstedet, er det for en total teardown & rebuild og så er det jo rimelig simpelt at skifte motor ved samme lejlighed :wink:

Jeg har i øvrigt Googlet V6 Diesel, i en uendelighed efterhånden og kan sq ikke rigtig finde noget, der passer til mine ønsker.
Enten er det noget gammelt skrammel, der ikke er kendt for holdbarhed, eller også er det noget nymodens, med en masse elektroner :mrgreen: