bil valg

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

bil valg

Ulæst indlæg af sarstad »

hey røder og rødinder

ville lige høre om hvad i mener om en rang rover fra 96 ..
Brugeravatar
Simon r
Indlæg: 184
Tilmeldt: tors 12. aug 2010 23:50
Geografisk sted: Frederikssund

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Simon r »

ad
Jeg kører Toyota fordi jeg ikke kan styre de der vilde Nissan'er!! :'(
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: bil valg

Ulæst indlæg af 618Henrik »

sarstad skrev:hey røder og rødinder

ville lige høre om hvad i mener om en rang rover fra 96 ..
Udover det den jo nok har engelsk syge
Hvad skla den bruges til?
der er forskel på om du skal køre trial eller den skal trækken en hest rundt ude på motorvejen jo.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

Re: bil valg

Ulæst indlæg af sarstad »

618Henrik skrev:
sarstad skrev:hey røder og rødinder

ville lige høre om hvad i mener om en rang rover fra 96 ..
Udover det den jo nok har engelsk syge
Hvad skla den bruges til?
der er forskel på om du skal køre trial eller den skal trækken en hest rundt ude på motorvejen jo.
ja men jeg havde tænkt på lidt offroad og som arbejdsbil

den jeg tænker på er en men en bmw diesel så har ikke de vilde bekymringer med motoren men mere kan den køre off road eller .

der er jo ikke den vilde forskel på bilerne om det er en rangrover eller en landcruiser efter hvad jeg kan se ..
Brugeravatar
Simon r
Indlæg: 184
Tilmeldt: tors 12. aug 2010 23:50
Geografisk sted: Frederikssund

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Simon r »

du må da have dårlige øjne :o :shock:

du kunne da også vælge suzuki gran´vitara

det er kun en 2,5 l på 270nm det er jo næsten som en gammel lj70
Jeg kører Toyota fordi jeg ikke kan styre de der vilde Nissan'er!! :'(
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Formanden. »

jeg ville tage en rangerover. billig i slid dele, og du er fri for en færge af en toyota, og du er fri for at bekymre dig om fortøjet, og om rust. og rangeroveren, kan fås med nogle fede terræn detaljer, så du faktisk ikke behøver kunne køre terræn, men bare skal dreje rigtigt på knapperne, og dreje på rattet. og den er med garanti billigere på alle måder end en 80er.

80eren er tung, dyr i drift og dele, svagt fortøj, svag gearkasse , er den med spær er der nogle visne elmotorer som også er sarte. motormæssigt er den god, hvis den er med turbo, og det er så det den har som fordel.
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

Re: bil valg

Ulæst indlæg af sarstad »

Formanden. skrev:jeg ville tage en rangerover. billig i slid dele, og du er fri for en færge af en toyota, og du er fri for at bekymre dig om fortøjet, og om rust. og rangeroveren, kan fås med nogle fede terræn detaljer, så du faktisk ikke behøver kunne køre terræn, men bare skal dreje rigtigt på knapperne, og dreje på rattet. og den er med garanti billigere på alle måder end en 80er.

80eren er tung, dyr i drift og dele, svagt fortøj, svag gearkasse , er den med spær er der nogle visne elmotorer som også er sarte. motormæssigt er den god, hvis den er med turbo, og det er så det den har som fordel.
takker for dette indput det var nemlig også det jeg fandt ud af at de er jo totalt billige i dele og vil man have spær har jeg fundet ud af at man bare kan tage det fra en discovery eller en defender :)

så nu går jagten ind på en rr så må vi se om den smadres første gang den ser muder

er der nogen der har nogle erfaringer ellers :)
Brugeravatar
Simon r
Indlæg: 184
Tilmeldt: tors 12. aug 2010 23:50
Geografisk sted: Frederikssund

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Simon r »

Formanden. skrev:jeg ville tage en rangerover. billig i slid dele, og du er fri for en færge af en toyota, og du er fri for at bekymre dig om fortøjet, og om rust. og rangeroveren, kan fås med nogle fede terræn detaljer, så du faktisk ikke behøver kunne køre terræn, men bare skal dreje rigtigt på knapperne, og dreje på rattet. og den er med garanti billigere på alle måder end en 80er.

80eren er tung, dyr i drift og dele, svagt fortøj, svag gearkasse , er den med spær er der nogle visne elmotorer som også er sarte. motormæssigt er den god, hvis den er med turbo, og det er så det den har som fordel.
Pjat med dig ;) har også overvejet et patrold fortøj men ska først har købt mig en ekstra 80 foraksel jeg kan skære op og en patrold aksel og en gearing så det passer sammen og der til skal der jo bruges en god sjat penge og tid, og lige nu vil jeg bare gerne have den ud og køre igen.
og hvis klumpen ska holde må jeg bare sørge for at jeg ikke hopper og af bakkerne :twisted:
Jeg kører Toyota fordi jeg ikke kan styre de der vilde Nissan'er!! :'(
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Formanden. »

hvorfor skære akselen op?? den skal da "bare" svejses over på hel, så skal du bare have nissan dele til forbremserne:) ellers skal du også have lavet stik aksler på special mål. så ville det nok blive billigere at købe en Y61, og smide din 80er motor over i:)
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: bil valg

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

sarstad skrev:
Formanden. skrev:quote]

takker for dette indput det var nemlig også det jeg fandt ud af at de er jo totalt billige i dele og vil man have spær har jeg fundet ud af at man bare kan tage det fra en discovery eller en defender :)

så nu går jagten ind på en rr så må vi se om den smadres første gang den ser muder

er der nogen der har nogle erfaringer ellers :)
Øhhhhh, det du skriver med at hvis du vil have spær, så kan du tage det fra en Discovery eller en Defender. Det er sgu en "and". Hvis du mener centerspær, så ja, men det har "din" jo også. Mener du akselspær, så er dette ikke standard i hverken Defender eller Discovery, så...??

Paw
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Formanden. »

nu er spær jo hellere ikke en nødvendighed.

jeg kører de først 3-4 år uden, og der skulle man sku kune køre bil. så monterede jeg spær i begge aksler, så blev det dyrt. det var airlockere i en 160er patrol. og for tiden kører jeg uden spær, og det er faktisk sjovere, fordi så skal man sku køre terræn og ramme sporet rigtigt.

det kan da godt være der komme 2 nye klumper i, så den kan spærre, men det er absolut ikke sikkert.
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

Re: bil valg

Ulæst indlæg af sarstad »

UNIQ-Import skrev:
sarstad skrev:
Formanden. skrev:quote]

takker for dette indput det var nemlig også det jeg fandt ud af at de er jo totalt billige i dele og vil man have spær har jeg fundet ud af at man bare kan tage det fra en discovery eller en defender :)

så nu går jagten ind på en rr så må vi se om den smadres første gang den ser muder

er der nogen der har nogle erfaringer ellers :)
Øhhhhh, det du skriver med at hvis du vil have spær, så kan du tage det fra en Discovery eller en Defender. Det er sgu en "and". Hvis du mener centerspær, så ja, men det har "din" jo også. Mener du akselspær, så er dette ikke standard i hverken Defender eller Discovery, så...??

Paw
det er kun hvad jeg har hørt at der er nogle englænder har lavede men kan jo være der er bygget noget andet i ..

men som formanden siger der er jo ikke livs nøbvendigt :)

men paw super tak for info det hele er jo en kende nyt :)
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: bil valg

Ulæst indlæg af 618Henrik »

jeg ved at Alf snakkede om at sælge sin rr på et tidspunkt :D
Det er den på det billede der er længst til venstre i bunden af hjemmesiden.

Så en rr kan godt køre hardcore terræn, med "lidt" modifikationer.
fidusen ved dem er at der er mange gamle at tage stumper fra og 4wd-danmark har originale og uoriginale stumper til meget billige penge.
Skal man bygge om kan det hele fås i UK, hvor vi skal til usa eller australien for at finde gode stumper til japanerne.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

Re: bil valg

Ulæst indlæg af sarstad »

618Henrik skrev:jeg ved at Alf snakkede om at sælge sin rr på et tidspunkt :D
Det er den på det billede der er længst til venstre i bunden af hjemmesiden.

Så en rr kan godt køre hardcore terræn, med "lidt" modifikationer.
fidusen ved dem er at der er mange gamle at tage stumper fra og 4wd-danmark har originale og uoriginale stumper til meget billige penge.
Skal man bygge om kan det hele fås i UK, hvor vi skal til usa eller australien for at finde gode stumper til japanerne.
det er jo det

men vil have en p38 så den han har er for gammel

oghar nemmer ved bare at skaffe dele på ebay
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: bil valg

Ulæst indlæg af huggeren »

ja som du jo nok allerede har bemærket er der lige så mange meninger som der er folk,så det jeg ville gøre hvis jeg var dig var at tage ud og prøve forskellige biler i den pris klasse du har penge til og så vælge den der passer dig best og hvor res delene er til at betale fra dit buget og forbrug af dem :D :D men personligt ville jeg vælge en patrol gr y61 se med 2,8l motoren.
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
sarstad
Indlæg: 58
Tilmeldt: lør 12. dec 2009 10:51
Geografisk sted: nordsjælland

Re: bil valg

Ulæst indlæg af sarstad »

huggeren skrev:ja som du jo nok allerede har bemærket er der lige så mange meninger som der er folk,så det jeg ville gøre hvis jeg var dig var at tage ud og prøve forskellige biler i den pris klasse du har penge til og så vælge den der passer dig best og hvor res delene er til at betale fra dit buget og forbrug af dem :D :D men personligt ville jeg vælge en patrol gr y61 se med 2,8l motoren.
den du ville vælge er det en lang eller kort ?
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Formanden. »

Hvis du skal køre trailer vile jeg vælge en lang, da den er mere stabil. og dne kan også bruges til dit terræn behov i starten, så hvis og når det tager overhånd, så må den også trække din rigtige 4x4 med på trailer til terrænerne:)
Brugeravatar
Toyota 4ever
Indlæg: 173
Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
Geografisk sted: Tappernøje

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Toyota 4ever »

en kort er da ik mindre stabil med trailer end en lang. min ligger da fint på vejen med noget på krogen!
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time. :D
Formanden.
Indlæg: 389
Tilmeldt: søn 21. feb 2010 13:08

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Formanden. »

Spørg Eik om det er lykken med korte biler og store trailere,
Brugeravatar
Toyota 4ever
Indlæg: 173
Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
Geografisk sted: Tappernøje

Re: bil valg

Ulæst indlæg af Toyota 4ever »

ja og spørg om den var læsset med mega baglæs!!! så længe der er ok med kugletryk ligger den lige så godt som de færger der kører rundt på vejene...
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time. :D
Besvar