Side 1 af 1

Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: tors 4. feb 2010 22:41
af Busch
Ja jeg tager lige emnet op igen. Jeg har set nogle af de andre tråde, men har en lidt anden indgangsvinkel!
Jeg skal af med min Ford Transit, men skal bruge en anden bil til at køre på arbejde i og tage på dykkerture. Jeg vil "måske" (bliver jo bidt af det) også prøve en tur i øvelsestærrenet og en grusgrav. Jeg vil derfor gerne ha en 4x4, men hvilken skal man vælge??? Prisen på transit'en er ca 40-50.000, så det er maks prisen!
Mine spørgsmål:
Duer en Mitsubishi pajero? Der er en 3,0v6 og en 2,5+2,8 diesel.
Hvad med en gammel Land Rover?
Toyota Landcruiser(nok gammel til den pris) eller Hi Lux?
Og så er der Paptrold'en! Det skal vel være en 2,8 td GR? Hvad er forskellen på den model med 4kantede forlygter og GR modellen? Eller duer en King Cab?

Der er jo mange modeller, men duer de i tærren?
Hvad med brændstofforbrug? og reservedelspriser+anskaffelse af reservedele? Holdbarheden?

Jeg kan godt selv lave bil, så hvis det bare en gang imellem skal laves lidt er det fint, men det skal være ret driftsikker, da jeg jo skal på job!
Sidder der en, der mangler en transit, så er den altså rigtig fin til prisen og jeg tager gerne en god 4x4 i bytte :D

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: tors 4. feb 2010 23:21
af klarsen
mange spørgsmål.

og til dit behov, skal du som alle andre ud og prøve modeller, og se hvad der passer dig bedst i hverdagen. de første par år, er alle biler lige gode rent terræn mæssigt. og hvis du så bliver bidt af terrænkørsel, så vil man gerne miste lidt landevejs komfort for terræn egenskaber, og så byger man bilen om eller finder en anden model og bygger om.

men bare find den model du kan lide og som du selvfølgelig kan bruge. og så tager man den derfra.

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: fre 5. feb 2010 09:34
af 618Henrik
Pajeroen har det med at ryge i luften i motoren, og især V6'eren er rigtigt dyr at reparere på.
En gammel landrover er nem at reparere og kan køre for evigt med en rulle gaffatape og en stor hammer, men komforten er stort set som i en hvilkensom helst anden landbrugsmaskine fra omkring 1948. Så det med de daglige ture til arbejde ;)
for 40-50K kan du få en ok HJ60/61 eller en noget slidt 80'er. Du kan også finde dig en meget flot LJ70 til den pris.
En hilux i den prisklasse har jeg ingen erfaringer med.
Patrol er der nok en anden der kan svare på.

Men du skal gøre op med dig selv om det skal være en pickup eller en lukket vogn og om den skal være kort eller lang.

Held og lykke med søgningen, håber vi ser dig til et arrangement når du finder dig en 4x4.

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: fre 5. feb 2010 12:49
af Busch
Tak for svarene!
Jeg er godt klar over at der ikke er meget komfort i en land rover, men turen til jobbet er kun 15 km, så det overlever jeg nok.
Jeg er nok mest til en kort model og må indrømme at jeg mest har kigget efter en patrol 2,8 dog er der nogle enkelte af den gamle 3,3. Duer den til noget?
Og har set et par gamle Land Rover og nogle toyota'er, men synes at det er lidt forvirende med alle de forskellige hj og nogen nummer toyota har!
Jeg kigger videre og kommer nok forbi et arrangement på et tidspunkt :lol:

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: fre 5. feb 2010 13:26
af 618Henrik
Hvis du ønsker en kort model har du udelukket HJ60/61 og 80'erne, det gør det jo noget nemmere.

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: fre 5. feb 2010 14:56
af Toyota 4ever
En partol gr er en fin bil efter min menig, de har det med at ruste, men er man efter det er det ik så slemt. Forskellen på den med "de firkandtede lygter" og en gr er at en gr har spiralfjedre mod den gamle som har bladfjedre. Ved ik med økonomien i den da den jeg kører i ik kommer meget længere end 7 km pr liter ca. reservedelene kan godt være pebrede hos Nissan, hvis du ik kan finde dem uoriginalt eller brugt.

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: fre 5. feb 2010 15:20
af Henrik D
Som Patrol mand, ska du kikke på 2,8GR eller Y60 fra 92- de ikke har hestvognsfjedere som 3,3 har (Bedre on og off road)

Da jeg skulle købe stod valget mellem Toyota og Nissan, og det blev Patrolen pga. prisen. Toyotaerne blev for gamle og ofte kun med 4 cyl. motorer.

Min 96'er Patrol stå med spil, kofanger, 2" undervogn og spærre for/bag i noget over 60K, men selve bilen kan købes for 25-30K

Land Rover 90" er ikke noget for mig, har hørt de går istykker pga. en dårlig vejroversigt

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: fre 5. feb 2010 20:52
af huggeren
tja nu er jeg jo patrol mand,og kan derfor kun anbefale patrol:syntes nu ikke de er dyre i dele,og der er massere af brugte dele der ude,der er også rig mulighed for at få lir og gøjel i riglige mængder,de er rimlige pålidelige(køre fra vordingborg til albertslund hver dag) og også behalige/komfortale både on og off road. :D

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: lør 6. feb 2010 01:04
af Busch
Jeg har nu forgæves prøvet at finde en patrol eller land cruiser til salg et sted, hvor de vil ta min transit i bytte, så jeg må nok vente til den bliver solgt. Hvordan er det med en suzuki og off-road og alle mine andre spørgsmål? Nogen, der ved noget om det? :idea:

Re: Fordele og ulemper ved de forskellige modeller!

: lør 6. feb 2010 09:01
af klarsen
det er svært at sælge biler for tiden.

og suzukier er små. fy føj da, at de så virker irriterende godt er så en anden snak:)


for lige at ødelægge stemningen. så er jeeper også godt nede i pris. og jeg har ikke oplevet at de er uholdbare. og der er alt i udstyr og delene er intet problem, og så fås de faktisk med motor i.