Hvilken 4x4 skal vi vælge?

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Ann-Katrine
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13. jan 2010 16:13

Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Ann-Katrine »

Hej
Vi står for at skulle købe vores første 4x4 og er meget i tvivl om hvilket mærke vi skal købe. Det skal være en bil der fungere 100% i terræn og samtidig også er beregnet til at køre længere ture i som 4 timer op i Sverige eller på skitur til Østrig.

Den skal kunne trække en stor trailer med en minigraver på. Det skal helst være en brugt bil men max 5 år. Vi har to hunde som ofte skal med på jagt og vi ville rigtig gerne have en dobbeltcabine gerne med 3 sæder foran.

Vi har set på Toyota Hilux som vi synes ser interessant ud, men er det alternativer som Mazda og Ford der fungere?

Hvad er jeres umiddelbare vurdering. Vi vil jo gerne have svar fra nogen der har en masse erfaringer med forskellige køretøjer og som ikke er alt for farvede. Det skal være en bil det kan holde til lidt af hvert uden at det koster en formue at reparere den.

Jeg håber så meget I kan hjælpe os med nogle gode råd.

Mange hilsner
Ann-Katrine
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Henrik D »

det kan gøres kort:

Nissan Pathfinder 2,5 dCi

3500kg på krogen og 150km/t gennem flere timer
Senest rettet af Henrik D tors 14. jan 2010 23:58, rettet i alt 1 gang.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Ann-Katrine
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13. jan 2010 16:13

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Ann-Katrine »

Tak for dit svar. Den har vi ikke kigget på endnu, så det gør vi nu, tak for dit forslag.

Er der andre der har erfaringer med 4x4 så vil jeg meget gerne høre dem.

Ann-Katrine
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Henrik D skrev:det kan gøre kort:

Nissan Pathfinder 2,5 dCi

3500kg på krogen og 150km/t gennem flere timer
Ja, og så ser den enda rimelit pæn ud.
Problemet med en Hi-Lux hvis den skal være brugt er at der ikke er mange med en ordentlig motor.
BT50 har faktisk en ok motor, har prøvekørt en en enkelt gang. Kan se at de er meget populære i Australien.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Dane »

Jeg mener at Navara er billigere end Pathfinder - Det er stort set samme bil bare uden "hardtop". Den fåes ihvertfald også som dual cab. De er ihvertfald sluppet meget godt fra designet.

Reservedelsmæssigt er Japanerne umiddelbart dyrere end Ford, Land Rover og Jeep osv., men min påstand er også at de holder længere som udgangspunkt.

Nu skriver du ikke hvad du mener med at den skal kunne køre terræn - Er det "grusvej i Sverige" eller "pløjemark" eller skal den kunne kravler over alt hvad du smider i hovedet på den?
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Det var også en Navara jeg mente, men den deler alt med Pathfinder, min fejl.

De køre sk.. godt, har solgt en del af dem og de kommer med spærr std.

Jeg ser som Nissan mand ingen alternativ end en Patrol, men der er jo risiko for de bliver lidt dyre til grusgraven.

Kikker du på andre Japaner bliver de for svage i motoren og mangler lidt på krogen.

Tysker og andre EU biler Næææ!

USA! neeeeeeeeejjjj (rolig Ken)

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhan ... 500618.htm
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Ann-Katrine
Indlæg: 3
Tilmeldt: ons 13. jan 2010 16:13

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Ann-Katrine »

Hej
Når jeg skriver terræn så mener jeg den skal bruges meget på jagt og skal kunne køre i blød skovbund og mark. Den kommer nok ikke ud for at skulle køre offroad med klipper og mudder op til midt på dørene, men det skal ikke være en discocrosser der fedter på græsplæne.

Hvor stor skal motoren være før det fungerer?

Tak for jeres mange svar det er så fedt med et sted hvor folk har styr på det.

Hilsen Ann-katrine
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af klarsen »

ann.

den bil du søger findes ikke. du skal ud og købe 3 biler. man kan ikke både få god terræn vogn, god langturs vogn og en tung trailer trækker i samme vogn. man er nød til at se hvad man skal mest, og hvor man vil have bilen er bedst, og så vælge ud fra det.

man kan ikke blæse og have mel i munden samtidigt, biler har samme problem.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Som Ken siger, er det svært at finde bilen til det hele.

Derfor skal du se om Navara ikke dække meget af det du søger.

Stor trækkræft, 3500 kg på krogen, 4wd m/spær, dobbelt kabine, 175km på toppen, 170 hk og over 400 nm.

Alt sammen noget du skal bruge til at opfylde dine drømme, og helt nødvendigt med 3500 kg på slæb.

Nb: er ikke på provision, men mit valg ville stå mellem den eller en patrol (ny model)
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Som Ken siger, er det svært at finde bilen til det hele.

Derfor skal du se om Navara ikke dække meget af det du søger.

Stor trækkræft, 3500 kg på krogen, 4wd m/spær, dobbelt kabine, 175km på toppen, 170 hk og over 400 nm.

Alt sammen noget du skal bruge til at opfylde dine drømme, og helt nødvendigt med 3500 kg på slæb.

Nb: er ikke på provision, men mit valg ville stå mellem den eller en patrol (ny model)
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af klarsen »

Henrik D

vi er helt enige om at usa bilerne ikke duer. benzinerne er for dyre at fodre, og så kan man få en lækker 2,5 diesel, som japserne har kasseret for flere år siden, som slet ikke er brugbar eller køre venlig. de må ikke trække noget, og er fyldt op med komfort udstyr som ingen kan lave når det en dag bryder sammen.

nissan eller toyota. det er det der er at vælge mellem. så det er ud og prøvekøre og se hvad biler i kan være i, og så tage den derfra.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Hvilken 4x4 skal vi vælge?

Ulæst indlæg af huggeren »

nu bliver der jo ingen steder nævent om det skal være en pick-op eller lukket kasse.det der med 3 sæder begranser mulighederne en del,og er ikke noget jeg kan anbefale til lange ture.min anbefaling er en lidt ældre nissan patrol gr y61 2,8tdi se. nettop se modellen har en masse ting med som standart som i kan nyde godt af på ski ferie og ture til sverige.bla varme i forrude til viskere,klima anlæg,for lygte viskere,læder kabine,varme i sæderne,og enklte af dem har også varme arpperat i armlænet vilket hjælper meget til at holde bilen varm i kulden,org 100% varcum spær på bag akslen,nettop 2,8 motoren er noget mere smidig på motor vejen ind 3,0 motoren og så har den nogle fære fejl,hvor 3,0éren ofte går i stykker.alt i alt en rigtig god all roundt bil der kan lidt af hvert og må trække 3,5t på krogen og den gør det gerne... :D nå ja,så kan man jo komme til at registære den som bus og spare en masse penge i vægt afgift,afgift som bus ca 2250kr om året :D :D
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Besvar