nu har jeg jo køb en gammel toyota

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

så jeg har lige et par spørgsmål, og jeg vil blive super glad hvis nogen af jer kender svaret :-)
jeg har købt den der gamle toyota bj 42 som stod ude ved kastrupvej :-) jeg ved nogen af jer så den, da vi var på amager....

nnåå nu kommer spørgsmålene :-)
kan man putte en turbo på, og hvilken turbo er bedst??? jeg har googlet og set en som har sat en saab vand afkølet turbo på sin, men der står ikke noget om det fungere..
nr. 2 spørgsmål, kan man putte en servo på, for hold da op :-) jeg ender da med at få større overarme end manden hvis jeg køre for meget i den gamle traktor :-)


kom gerne med nogen gode bud :-) 1000 tak på forhånd.....
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

hvad motor er der i? 4 - 6 cylindre??

og der er servo på.

hvad med billeder af dyret??
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Hvis det er en 4 cyl. har H. Daugbjerg et komplet turbo sæt til den, er det en 6 cyl. skal du ha fat i en anden udst. manifold også kan de også hjælpe dig med et turbolader (ca. 4-5000 kr).

Den behøver ikke være vandkølet, pga. den ikke bliver så varm som en benzin.

Jeg er helt sikker på der er nogle her, der kender en anden tandstang med servo som passer, men havde du købt en Patrol så havde der været både turbo og servo :P .
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

ja jeg tager nogle billeder i morgen :-)
hhmm servo på!!!! så virker lortet ikke ---hhmmm--- typisk... jeg må ud og luer, min gl. jeep lækket servoolie, så lige den del der har jeg lidt styr på.... :-)

den har 4 cylindre :-) det er en 3,4 L diesel motor en ægte traktor :-)
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

Henrik D skrev:Hvis det er en 4 cyl. har H. Daugbjerg et komplet turbo sæt til den, er det en 6 cyl. skal du ha fat i en anden udst. manifold også kan de også hjælpe dig med et turbolader (ca. 4-5000 kr).

Den behøver ikke være vandkølet, pga. den ikke bliver så varm som en benzin.

Jeg er helt sikker på der er nogle her, der kender en anden tandstang med servo som passer, men havde du købt en Patrol så havde der været både turbo og servo :P .
super cool :-) jeg må lige ringe til H. Daugbjerg i morgen :-) og høre lidt hvad han kan fortælle
jeg har lige googlet ham og fundet hans hjemmeside... tak for tippet :-)

jaja hvis jeg havde købt en patrol, ja så havde den også larmet mindre, mine nyre havde ikke flyttet plads med min lever, jeg ville ikke være døv efter første køretur og jeg havde helt sikkert kunne køre mere end de 90 km på motorvejen o.s.v. :-)
den den har charme :-)
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Charme men det er så også det. Nej! den er go nok, men det er jo fjenden :D

Evt, tale med Rudi han har meget gammelt liggende

Der findes også disse linkes http://www.all-offroad.dk/index.php?side_id=1
og http://www.toyota4wd.dk/.

Jeg tro ikke de har en manifold til en 3.4, men tal med Birger og se om han ikke kan hjælpe. Der er også mulighed for 20% rabat
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

Henrik D skrev:Charme men det er så også det. Nej! den er go nok, men det er jo fjenden :D

Evt, tale med Rudi han har meget gammelt liggende

Der findes også disse linkes http://www.all-offroad.dk/index.php?side_id=1
og http://www.toyota4wd.dk/.

Jeg tro ikke de har en manifold til en 3.4, men tal med Birger og se om han ikke kan hjælpe. Der er også mulighed for 20% rabat
Birger arbejder han hos all-offroad ?? er han bruger herinde :-)
det er mere så jeg ikke ringer det forkerte sted hen :-)
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

Henrik D skrev:Charme men det er så også det. Nej! den er go nok, men det er jo fjenden :D

Evt, tale med Rudi han har meget gammelt liggende

Der findes også disse linkes http://www.all-offroad.dk/index.php?side_id=1
og http://www.toyota4wd.dk/.

Jeg tro ikke de har en manifold til en 3.4, men tal med Birger og se om han ikke kan hjælpe. Der er også mulighed for 20% rabat
Birger arbejder han hos all-offroad ?? er han bruger herinde :-)
det er mere så jeg ikke ringer det forkerte sted hen :-)

og hvem er Rudi ??? er det også i forhold til turboen eller er det bare mere generelt ??? :-)
jeg ved jo ikke en dyt, :-)
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Nej! Biger er sælger hos daugbjerg, og han giver gerne rabat til bilkluber.

Rudi er mekaniker og skruer kun 4x4 og sidst stod der flere til ophug, så han kan nok hjælpe med servo og turbo for dens sag.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

så er det en 3 B motor, den bliver aldrig et vild dyr, men har en godt bundtræk. jeg ville starte med at køre med den som den er, og når det så skal være vildere, så smide en 6 benet i den, istedet for at spilde tid og penge på den 4 cylindrede.

og bladfjeder biler har aldrig været behagelige at køre i, men fuck det, bare det er sjovt:)

ang servo, så er bilen med styrehus, og jeg er temmelig sikkert på at de ikke er leveret uden servo, måske til det afrikanske marked, men ikke heroppe:) så se om der er olie og rem på, og hvis ikke så må du ud og købe:) så du ikke får arnold arme:)
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af 618Henrik »

klarsen skrev:så er det en 3 B motor, den bliver aldrig et vild dyr, men har en godt bundtræk. jeg ville starte med at køre med den som den er, og når det så skal være vildere, så smide en 6 benet i den, istedet for at spilde tid og penge på den 4 cylindrede.

og bladfjeder biler har aldrig været behagelige at køre i, men fuck det, bare det er sjovt:)

ang servo, så er bilen med styrehus, og jeg er temmelig sikkert på at de ikke er leveret uden servo, måske til det afrikanske marked, men ikke heroppe:) så se om der er olie og rem på, og hvis ikke så må du ud og købe:) så du ikke får arnold arme:)

Jeg er enig omkring motoren, men kan man finde en turbo så kan den komme til at yde acceptabelt og der må da stå nogle døde projekter rundt omkring.
Jo, nogle af årgangene er vist lavet uden servo, sådan er det i hvertflad med BJ45. Men Allan hos All-Offroad.dk har fornyligt konverteret sin BJ45 om til servo så han ved hvad der skal til og hvordan. Det kan godt anbefales at ringe og tage en snak med ham.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Ang. turbo kan man sætte en kugleleje turbo på, som lader ganske godt ved selv lave omdr. (1200-1500 omdr.) på en sløv diesel.

Så kommer der noget mere speeder respons, og med max. 0.7Bars ladetryk behøver man ikke intercooler og 40% mere effekt.

Men som Ken siger er det nok billigere og bedre at smide en 6 cyl. i
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

jeg er lige blivet en lille smule klogere på min bil...
det er en 3B motor, uden servo fordi det er en "overglemt" 82, den har 4 gear, :-)

nu vil jeg også sætte mig ned og læse alle jeres gode svar igennem en gang til, og så finde udaf hvordan søren jeg skal gøre det...
en ting er helt sikkert, jeg skal have lave servoen først, :-) mine arme er allerede godt på vej til at blive større end mandens :-)
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

hov forresten så må jeg vist heller tage en poser pølser med næste gang, som tak for alle jeres gode svar :-)
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Du kommer jo til at tage nogle billeder af bilen og lægge op, så vi kan se hvad vi snakker om :)
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

så har jeg lagt billeder af traktoren på mine missekatte hjemmeside

http://zillinger.dk/zillinger.dk/mors_dyt.html#1
:D
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

ingen servo 4 gear og 4 cylindre. hmm, jeg ville sige ud med det hele, i med det fra en 60er, og så byg styrehuset på fra en rocky, det er der gjort i klubben før, med et super resultat. du skal alligevel have andet styrehus på nær den skal laves til luksus modellen med servo:)

og vi har altid pølser med, så det behøves ikke, foraet er her for det samme:)
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af huggeren »

har en kami der har en gammel 3B motor og gearkasse til at stå og hvis ikke jeg tager fejl er den med 5 gear... men sådan en gammel tøs med en h2 motor med turbo går ganske godt,bare spørg martin pil. og hvis du får løst til et 6 cyl cymfoni orkester så ved jeg hvor der står en med turbo på :D :D fin bil glæder mig til at se den i terrænet i det nye år..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
mugge
Indlæg: 127
Tilmeldt: fre 4. sep 2009 21:58

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af mugge »

har selv haft en 42 det er en meget charmerende bil og har signe helt egne køre egenskaber :D .
min var en 84 det var med servo og efter monteret turbo og og 5 gear stadig kun 4 cyl. den var veldig kvik,
men tilykke med den fine bil og prøv nu at komme med ud og trille inden du bruger en formue på den
start som den er lær nogen at kende og hør på dem der har forstand
glæder mig til at se den i terænget
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af xenia »

tak mugge :-) ja den er rigtig fin :-)

jeg har lige bestilt et par "gør det selv" bøger på amazon.com, jeg tænkte at det nok var det mest fornuftige køb :-)
Besvar