nu har jeg jo køb en gammel toyota

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Dane »

Tror at jeg vil have et Denco kit:

Quote:
Originally Posted by Dane
I hope I can get this kind of note from my GU when the conversion to TD42 has been done (there are several vids in the link)

http://www.youtube.com/user/Mauben76#p/u/6/n6emITxPTW8

I was thinking of maybe going for a AXT kit which is based on Garett, but is Denco worth while?

mate i had an axt kit with no muffler and 3" exhaust and it never sounded like that but my rollerbearing turbo i have now sounds exactly like the video the denco kit will also whistle

Er der nogen der ved hvad forskellen er på Denco og Garett?
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Dane »

Nå men Denco er vist bare dem der sælger det - Så vidt jeg kan gennemskue er det Hitachi turbo'er de bruger.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Kan du ikke bare købe manifolden, for jeg mener ikke der laves Japanske kugleleje turboer på denne side af 15000,- og du kan købe feks en Garrett GT3071R til ca. 7000, der nemt kan lave 250-300 hk på en 4L diesel.

Men ellers er det helt rigtig godt, at bruge kugleleje turboer til det vi laver. De kommer (og der er ikke frækt) nemlig ca. 1000 omdr tidligere med fuldt ladetryk, hurtig speeder respons og ikke mindst en fed lyd. (ka tag 200000 omdr)
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

man kan jo også bare købe en kineser kuglerleje lader, den holder jo ca 5 minutter, hvis den skal presse lidt hårdt, og det skal den jo.

men samtidigt skal man basse lidt p med for tidligt ladetryk, 60er motoren har det med at knække sig, når den får tryk for tidligt, men den har jo et ok bundtræk uden tryk.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Det klare wastegaten jo og er det nok, kan det styres elektronisk med et "turbosmart" ladetryksur
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

nu er det jo ikke flyvemaskiner eller højtydende racerbiler.:)

der skal bare en lader på der passser til ens behov, og så skal der balanceres ind så trykket og olien følges ad, så den ikke ryger for meget, og så skal vi ud og fyre den af med 10 km/t.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Du har nok kørt for meget traktortræk, der køre man uden wastegate, men det er nu helt normalt på biler.

Turbosmart uret er noget til en flyvemaskine ja! men 3000 kr. så kan du køre med meget højt ladetryk uden skader på motoren.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Henrik D skrev:Du har nok kørt for meget traktortræk, der køre man uden wastegate, men det er nu helt normalt på biler.

Turbosmart uret er noget til en flyvemaskine ja! men 3000 kr. så kan du køre med meget højt ladetryk uden skader på motoren.
Er det bare mig eller er der ikke wastegate på alle turboer? Er da ret siker på der er på min originale 61'er motor med fabriikturbo, det er jo den eneste måde at regulere trykket på?

Flyvemaskine dele, det skal man da ha :)
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

Henrik D gamle traktorer og industri maskiner kører tit uden wastgate. og jeg mente ikke man skulle køre uden, men tryk og olie skal jo balanceres alligevel, og når du tager oliene fra den falder den i tryk jo, og når den får for meget så stiger den i tryk indtil wastegaten åbner, og så er det der kommer sort røg, som ikke er brugbar, og det giver for høj forbrændings temperatur. ved for fed blanding.

og du kan da ikke få motoren til at tåle højere forbrændings tryk, ved at sætte for 3000 kr elektronik på.

henrik 618 der er wastegate på de meste, og hvis du skruer ned for olie mængden/slipper gasen, så falder trykket, men kan aldrig stige højere end hvad wastegaten er sat til.+- lidt forsinknings/regulerings tid. hvis det selvfølgeligt er dimensioneret korrekt.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af Henrik D »

Ken! Vi kan tærske langhalm på det her, næste gang vi ses skal jeg nok forklare, hvorfor en rigtig dim. kugleleje turbo, kombineret med en elektronisk wastegate (kuglelejeturboener uden WG std.) kan styres helt skarbt og uden røg.

Elektronik er grunden til at en 1,6 benzin turbo motor kan yde næsten 500hk og en 2,1 kan yde 800hk uden at ryge i luften.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

dvs krumtap plejlstænger og stempler intet har med holdbarheden at gøre??

jeg ved godt at computer styring får det til at følges ad i alle situationer. uden at det laver skadelige faktorer. NÅR det er kørt ind, men, intet kan holde uden at der er det rigtige indmad i motoren, og det er der tæt på ingen der vil ofre på vores gamle diesel maskiner. og så er det lige meget hvor meget fin og lækker elektronik det bliver stoppet på, når det er mekanikken der er det svageste led.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af 618Henrik »

klarsen skrev:dvs krumtap plejlstænger og stempler intet har med holdbarheden at gøre??

jeg ved godt at computer styring får det til at følges ad i alle situationer. uden at det laver skadelige faktorer. NÅR det er kørt ind, men, intet kan holde uden at der er det rigtige indmad i motoren, og det er der tæt på ingen der vil ofre på vores gamle diesel maskiner. og så er det lige meget hvor meget fin og lækker elektronik det bliver stoppet på, når det er mekanikken der er det svageste led.

Vi bør nok lave en ny tråd der hedder (Turbo teknik eller >"Hvorfor er Dane's 3L 4cyl legetøjsmotor med elektronisk reguleret turbo noget lort") :D
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: nu har jeg jo køb en gammel toyota

Ulæst indlæg af klarsen »

enri 618, hvorfor er det en lorte ting?? bare fordi den mangler 1 liter og 2 cylindre og et speederkabel:)
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Besvar