jeg har lige bestilt et par "gør det selv" bøger på amazon.com, jeg tænkte at det nok var det mest fornuftige køb
ja helt sikkert ellers ved jeg at der er flere i kluben der har skruet på en 42 før
men start med at lære bilen at kende og opgrader den med tiden sådan er de fleste startet
Hej Xenia
Som henrik skriver kan jeg nok hjælpe dig med div. dele.
Det er er kun de sidste modeller der kom med servo det vil sige sidst i 83 og så alle 84 modellerne og den gik ud i 84 så et orginalt styrehus/pumpe og div er svære at finde da alle der har sådanne vil have servo på.
Lad vær med at få lavet en hovsa løsning med et styrhus fra en Rocky det vil kun give problemer med syn og hvis endelig du bliver inpliceret i et færdselsuheld så slagter de dig hvis de finder ud af at der er lavet sådanne noget.
Med hensyn til 4/6 cylinder og turbo/ikke turbo så er det jo et spørgsmål om hvad man forventer og hvilken slags penge man vil poste i bilen.
Den 4 cylindred 3B motor kan komme til at gå ganske fint med turbo men selfølgelig kan den 6 cylindred 2H komme til at gå bedre.
Du er velkommende til at ringe til mig hvis der er mere du vil vide og jeg kan nok også finde nogle af stumperne ude på lageret og hjælpe dig med at få det bygget på hvis det er.
det behøver ikke være en hovsa løsning med styrehuset, det skal jo laves ordentligt så man er sikker på det holder til alt man kan byde det. og synsmanden var glad for at det ikke var det sædvanlige originale dinglepis det sad på.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)
06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
det behøver ikke være en hovsa løsning med styrehuset, det skal jo laves ordentligt så man er sikker på det holder til alt man kan byde det. og synsmanden var glad for at det ikke var det sædvanlige originale dinglepis det sad på.
Er det Piil's vogn du snakker om eller? Hvis det er så kan det ihvertfald holde til lidt af hver.
klarsen skrev:henrik det er det nemlig. han er den eneste 42 ejer som jeg kender. og det har ikke lavet ballade, og virker faktisk ca 112% bedre end det originale.
Ja, vi må ihvertfald erkende at det virker og kan holde, han er ikke ligefrem ked af at dreje på rattet. Er det lavet med et rocky styrehus? Er der så også brugt hjælpe styrehus eller er der kun et?
Jeg skal bare have et enkelt, til min TD25
Fra 75 til 102 HK
Så et par nøk på pumpen og en omgang på ladetrykket, så kan det være min gamle 720er kan flytte sig lidt
Hmmm... det er nu heller ikke gratis, checkede lige prisen til en TD42. Kan man ikke flække noget sammen selv for nogle billigere penge mon... det svarer til 17-18000 kr.
Dear Klavs,
The AXT Turbo system to suit the TD42 is priced at $3750AUD inc Freight to Denmark.
You can expect 45% more torque and power over standard, running at 8PSI boost pressure.
The kit uses a customised Garrett water-cooled turbocharger, designed to match the TD42 engine specifically, to create a smooth delivery of torque and power straight from idle.
The kit comes bench assembled, with basic drawings and instructions for ease of installation.
Regards,
Andrew Holdsworth
AXT Turbo Pty Ltd
2/175 Cheltenham Road
Dandenong, Victoria 3175
Australia
Phone: +61 3 9793 7740
Fax : +61 3 9793 7745
Web: http://www.axtturbo.com.au
Du skal regne med turboen koster 7500-8500 alene (inkl. moms), og så skal du fremstille alt,inde du får købt og fremstillet alle rør og bøjninger samt slanger osv. osv. er tiden og pengene brugt.
Det her sæt kan sættes lige på og ser samtidigt pænt ud, har set den monteret på en patrol m/td42.
Det er især udst.manifolden der er svær at fremstille, så den holder
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Spurgte lige på rabat ved 2 sæt.
Så skal de have 7200 Oz dollaser for de 2 sæt.
Fra sidste gang jeg købte noget i Oz ved jeg at der kommer en helvedes meget på i told.
%/¤%(#¤&" protektionisme. Det er håbløst at finde ud af på forhånd hvad det koster for der er SÅ forbasket mange tariffer.
Mener at jeg for de radius arm spacere jeg købte sidst betalte omkring 1/3 mere i told og så en del til fragt, så prisen ændret med at blive ca. det dobbelte.
Dane skrev:Spurgte lige på rabat ved 2 sæt.
sidst betalte omkring 1/3 mere i told og så en del til fragt, så prisen ændret med at blive ca. det dobbelte.
Er der nogen der har en Onkel i Oz?
Nææ, men jeg har en fætter
Og min tante tager derned på besøg til sommer. Men tror det vil være lidt tungt med 2 turbokit i håndbagagen
Hun skal bare betale billetten så skal jeg nok bære kufferterne og det hele
Men det kan også godt være at der skal lidt med fra Marks Adapters osv. så det bliver nok helt af helvede til.