Forsikring

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
andersloft
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 12. sep 2009 21:57

Forsikring

Ulæst indlæg af andersloft »

Hej som nybagt patrol ejer af en 3,3 td årgang 85 regnede jeg med en billig forsikring :( men ak de ... bananer vil have 7000 kr årligt i ren ansvar for en bil der koster 12000 kr :( jeg er elitebillist og kan ikke komme længere i trin, codan som er mit selvskab ( endnu) siger at det er nærmest en standdard pris for sådan en bil ???? det tror jeg ikke på nogen her inde der ved bedre fordi jeg er i chok :)

Anders
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af Henrik D »

Det er jo bagsiden af en stor 4x4, og vi har jo ikke en aftale som Land Rover klubben har med hensyn til billig forsikring.

Måske det var noget man skulle undersøge her i klubben? (eller er det allerede gjort?)
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af huggeren »

fdm forsikring tager ca 3000kr for ansvar og ca 5200kr for kasko,og der er falk abonoment med i prisen.. det enest minus er at du skal være medlem i 6 mdr før du kan tegne forsikringer.
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af klarsen »

det er bare at ringe rundt. og finde de gode priser.

henrik, du er hermed udråbt som ambassadør, for at være ham der skaffer billige forsikringer til 4x4 bilerne i klubben. jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af huggeren »

ja og nå du finder det billigste så kan du ringe til dit eget og presse dem i pris det er ikke dem alle der lader sig presse men nogle gør..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
Toyota 4ever
Indlæg: 173
Tilmeldt: lør 13. sep 2008 22:54
Geografisk sted: Tappernøje

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af Toyota 4ever »

jeg gir 4500 kr om året med kasko, men har osse været i det selskabet i en del år med alm personbil inden jeg fik min GR for 2 år siden. Det er trekroner forsikring. Aner dog ikk om de har lavet reguleringer siden.
jeg køre all terrain fordi jeg er gammel og sær.
me love you big time. :D
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af Henrik D »

Til Ken!

Det er jo ikke noget forgjort i at sende et brev til diverse forsikringers selskaber og spørge om de vil lave en ramme aftale på X antal medlems biler.
Vi kunne definere reglerne som feks:
Max. km pr. år.
Kun som bil nr. 2 (så det ikke er første bilen i husholdningen)
Ingen kasko ved off-road kørsel (kun på vej)
Ikke afhængig af andre forsikringer (så folk ikke skal opgive gode aftaler på hus forsikringer)
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af klarsen »

Henrik D

absolut ikke, så du forfatter bare et brev. man behøver ikke være i bestyrelsen, for at lave lidt arbejde for klubben.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
xenia
Indlæg: 21
Tilmeldt: fre 18. sep 2009 21:33

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af xenia »

Hej
Jamen der findes et selskab som hedder ETU
http://www.etuforsikring.dk/
vi har fået en super billig forsikring hos dem, den er tegnet igennem bilforhandleren. :-)
vi giver 5000 årligt for ansvar og kasko på en helt ny 4x4
ellers ved jeg at HF forsikring også er billige på mange områder

mvh
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af Henrik D »

Ken

At går ud og tag tilbud på en forsikringsaftale er bestyrelsesarbejde, og det kræver en afstemning blandt medlemmerne, for at se om der overhoved er tilslutning til sådan et tiltag. Mange inkl. mig selv, har jo allerede sagt de har lavet den ene eller den anden aftale privat.

Jeg vil ikke gå ud og prøve, at lave en aftale, som jeg ikke har skriftlig opbakning og mandat til. Hvor amatøragtigt jeg ville se ud, hvis jeg ind gik en aftale, som jeg ikke havde mandat til og ingen ville tilslutte sig. Nej! den går ikke, men jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe med at udforme et brev efter en vedtagelse i klubben.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af klarsen »

henrik,

jeg tror ikke der er mange i klubben der ville sige nej til at spare penge på deres 4x4 forsikring.

og hvis du får lavet aftalen, så tror jeg det er det mindste problem at få det vedtaget at det er en god plan. så det kommer ind i klubben.

og frivilligt arbejde er altid velkomment, så bare giv den gas.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Henrik D skrev:Ken

At går ud og tag tilbud på en forsikringsaftale er bestyrelsesarbejde, og det kræver en afstemning blandt medlemmerne, for at se om der overhoved er tilslutning til sådan et tiltag. Mange inkl. mig selv, har jo allerede sagt de har lavet den ene eller den anden aftale privat.

Jeg vil ikke gå ud og prøve, at lave en aftale, som jeg ikke har skriftlig opbakning og mandat til. Hvor amatøragtigt jeg ville se ud, hvis jeg ind gik en aftale, som jeg ikke havde mandat til og ingen ville tilslutte sig. Nej! den går ikke, men jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe med at udforme et brev efter en vedtagelse i klubben.
Hej Henrik

Vi tager den op på næste bestyrelsesmøde. Resultatet af det kan du se i næste referat.

Uanset udfaldet af det er det muligt at sende forslaget til bestyrelsen i forbindelse med den årlige generalforsamling.
På generalforsamlingen kan der så stemmes om det er noget vi skal gør enoget ved. Og så tager vi den derfra.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af Henrik D »

Præcis
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
andersloft
Indlæg: 7
Tilmeldt: lør 12. sep 2009 21:57

Re: Forsikring

Ulæst indlæg af andersloft »

Hej Alle

Lyder som jeg rører ved et følsomt emne :) synes det med at forhandler klub forsikring igennem ville være vejen at tage. Har selv min båd forsikret gennem bådklub og det giver en god billig pris og den dækker alle de ting som er nødvendigt når man trasker land og rige rundt for at fange et par fisk :)

Forhandlings grundlaget er i alt fald noget større som klub end som enkelt person
Mit selvskab vil forsikre for 5700 årligt i ren ansvar prøver at handle dem ned :)
Anders
Besvar