Grand Vitara TD?

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Lsp_dk
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 5. aug 2009 09:25

Grand Vitara TD?

Ulæst indlæg af Lsp_dk »

Hej

Efter hvad jeg kan læse mig frem til så er kan man få en Grand Vitara TD i 2 forskellige versioner.

En 87hk (1999-2000)
Og en 110hk (2001-)


Men hvad er forskellen på disse motor? Og hvorfor skal man vælge den ene frem for den anden??


På forhånd tak
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Grand Vitara TD?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Hej

Suzuki Vitara diesel er ikke udstyret med deres egen motor, men med motorer fra mazda og peugeot.

Den første (svage) er en Mazda, der holder godt, men alt for svag til bilen.

Den sidste (stærke) er en peugeot, behøver jeg at sige mere, men kan chippes til 130hk.

Men som gamle Vitara ejer skal du købe den stærke diesel model eller alternativt en V6 benzin.

Lige nu kan man købe dem til meget små penge, men husk der er stor afskrivning på Suzuki Vitara.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Grand Vitara TD?

Ulæst indlæg af huggeren »

mener ikke det var mazda der lavede motoren men renualt..men er ikke sikker.
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Grand Vitara TD?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Nej! der har aldrig været Renault motor i Vitara.

Det er Mazda RF diesel i de tidlige modeller, og en psa (peugeot/Citroen) RHZ motor i de senere.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Lsp_dk
Indlæg: 6
Tilmeldt: ons 5. aug 2009 09:25

Re: Grand Vitara TD?

Ulæst indlæg af Lsp_dk »

Tak for alle jeres svar.
87hk motoren er fravalgt.


Eller ville det være bedre at købe en Opel Frontera 2,2 3d. DTi 16V Sport RS fra 1999?

Her kan i se de biler jeg kigger på.


http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/privat ... 520901.htm

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=62103912


Hvad vil i gå efter og hvorfor.

Jeg skal ikke bruge dem til hardcore offroad. Men til en lille tur ud over mark og skovveje i forbindelse med jagt.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Grand Vitara TD?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Jeg tro du skal lad Opel'en stå, den er kåret i "topgear" som den dårligste bil.

Men en Suzuki Vitara med 110hk diesel eller en V6 er ok, og når du skal købe er det jo godt nok den taber meget i pris.

Men find lidt flere penge og køb en Nissan Xtrail
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: Grand Vitara TD?

Ulæst indlæg af Dane »

Jeg mener at Frontera faktisk er en Isuzu, så i teorien burde den være OK - Bortset fra at jeg heller ikke har hørt meget godt om dem.
I England kører der nogle af dem fordi de ikke koster en skid men det kan man jo også sige om Skoda Favorit i Danmark og det gør det jo ikke til en god bil.
http://forum.difflock.com/viewforum.php ... 022a4a5197

Hvis man køber en X-trail skal man for alt i verden undgå benzin versionen. Vi lånte en på Island på et tidspunkt, og godt nok var det med automatgear, men den kørte 3 km/l (jeg overdriver ikke!!). Vi talte om at vi jo så lige så godt kunne have lejet en Hummer og så i det mindste kunne køre lidt terræn.
Men med DCi motoren tror jeg at den er fin nok til markveje osv.
X-trailen er nok nummeret mere komfortabel end Zooken - ihvertfald i den årgang der nævnes. Men jeg tror at Zook'en er mere holdbar i terrænet da den er bygget på chassisramme, har reduktionsgear og stiv bagaksel osv. X-trailen føles mere luksusagtig - eller personbilagtig om man vil.
Besvar