So long, suckers!

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

So long, suckers!

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Om mindre end 24 timer er vi på vej til Island, Dane med kæreste og 2½års barn i Paptrol og undertegnede med Sidse i den blå UltraCruiser.
Yep, bilerne kommer med, man tager da ikke til Island for at leje en Hi-Ace. :roll:
Transporttid frem og tilbage ca 1 uge, inklusiv 3 dage på Fæøerne, hvilket giver os 14 dage på Island, med bla. mulighed for lige at stikke forbi en afdeling af det Islandske mesterskab i Formula Offroad. 8-)
Begge biler er rigget til med sovepladser bagi (godt man ikke kører LJ70), 35" mudderdæk, spil, snorkel og hævet en lille smule. Så selvom de ikke er store i forhold til "islandsk normalbil standard" giver de os mulighed for at komme nogle steder hen hvor det altså er lidt svært at komme i en Pia Kikanto.

Måske kommer der lidt historier fra turen under "artikler" her på siden, selvom der ikke er nogle der har turdet skrive noget siden Torben sidst skrev den lange føljeton om Nordkap turen.

Med ønsket om en god sommer
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Dane »

Skal lige have smidt det ene reservehjul... Trolden er sænket 5 cm pga. alle de kvindeting man skal have med ;) (nå, hun læser nok ikke dette forum og desuden skyldes det nok mest at jeg har 5 topnøglesæt og et flok mursten "bare for en sikkerheds skyld").
sidse
Indlæg: 8
Tilmeldt: søn 6. apr 2008 21:02
Geografisk sted: Tureby

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af sidse »

Dane skrev:Skal lige have smidt det ene reservehjul... Trolden er sænket 5 cm pga. alle de kvindeting man skal have med ;) (nå, hun læser nok ikke dette forum og desuden skyldes det nok mest at jeg har 5 topnøglesæt og et flok mursten "bare for en sikkerheds skyld").

Jeg læser da med Klavs, måske jeg også sladre til Bolette, sender et lille link måske:-) Jeg har taget de første 4 sæsoner af Beverlyhills 90210 med, så skal vi rigtig hygge om aftenen;-) De havde desværre ikke sæson 1 og 2 af De unge mødre i Bilka, så den må vi gemme til en anden god gang. Har også været i Aktiv fritid for at købe hamburger på dåse, men de har taget dem ud af sortiment, de solgte simpelhen ikke nok...... Wonder why??

-Sidse
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af huggeren »

lyder sku spendene,og skriv endelig en lang smøre om turen nå i kommer hjem,så finder jeg en kande kaffe og 1 kage frem en sen aften og læser om det :D ...og i skal endelig ikke tro at jeg er misundelig ;)
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Henrik D »

Rigtig god tur og pas nu på vulkanerne og vores pokal. :lol:

Jeg skal kun køre Passat 2wd og campingvogn til Kroatien.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af klarsen »

god tur, jeg er slet ikke misundelig.

og i skalle have pakket Torben ned og taget ham med, han kan sku skrive en fed historie.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Dane »

Så fik jeg sorteret lidt i billederne.
Jeg har lavet en kort rejsebeskrivelse her:

http://www.patrol4x4.com/forum/showthre ... post277798

Men linket til billeder er her:

http://picasaweb.google.dk/PatrolDane/F ... celand2009#
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Henrik D »

Det ser ud som om det har været en spændende tur.

flotte billeder og skønt landskab.

Noget andet end motorvejen til middelhavet.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Dane »

Hej,

Håber også I havde en god tur til Kroatien.

Jeg tror nok at det havde været nødvendigt at lade campingvognen bliver på campingspladsen nogle af dagene.
Men du kunne vel godt tage campingvognen efter Patrolen og så bare laden den stå der hvor man nu camperer?
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Henrik D »

Nu ikke gi min kone gode ideer, for hun vil gerne til Island (helt tosset med Islandske heste)

Tro det vil være billigere at leje en bil der oppe, for vi har tænkt på en forlængede weekend, hvor hun kunne ride og jeg kunne tonse rundt i en 4wd.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af klarsen »

velkommen hjem.

og hold kæft der er grimt deroppe, godt jeg ikke spildte min tid på det.

NEEEJ, JEG ER IKKE MISUNDELIG. OVERHOVEDET IKKE.-
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Dane »

Ja, så hellere Bon-Bon land eller sove længe :mrgreen:
Der STADIG vand i den ene forlygte og jeg gider ikke skrue den af for så skal jeg første skrue oliefyret af. Det er dog stadig nemmere end at skifte pæren i den ANDEN forlygte, for her skal man skille hele fronten ad på bilen.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af 618Henrik »

I løbet af den næste uges tid vil der, under menu punktet "artikler", komme en lidt længere besretning fra turen da Sidse har ført dagbog. Den skal bare lige redigeres til offentliggørelse.
Under Billeder kommer der flere billeder om et par minutter.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af klarsen »

jeg vil hellere slå græs, eller skifte bagtøj og transfer på jeepen.

og kan du ikke komme til at bore hul i lygten, så vandet kan komme ud.

og vi må vente på dagbogen:)
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af 618Henrik »

618Henrik skrev:I løbet af den næste uges tid vil der, under menu punktet "artikler", komme en lidt længere besretning fra turen da Sidse har ført dagbog. Den skal bare lige redigeres til offentliggørelse.
Under Billeder kommer der flere billeder om et par minutter.
For dem som alligevel godt kunne tænke sig at opleve lidt anderledes verden, er her en smule praktiske oplysninger.
Sidse og jeg har:
Været væk i alt 3 uger.
Brugt 30.000kr (+-500kr)
Kørt 4976 KM
Brugt 612liter diesel
Som kostede 4445kr
Sovet 6 nætter i bilen, 3 nætter i gæstehuse, 4 gange på vandrehjem og 4 gange i hytter.
Overnatningerne kostede ca 4763kr
Billetterne kostede ca 12.500kr
De sidste godt 8000kr er brugt på hvaltur, fly til Vestmanna, mad, is, osv.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
andersc
Indlæg: 30
Tilmeldt: tirs 30. sep 2008 16:04

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af andersc »

Lyder som en fin tur i har haft der, lidt misundelig.
P.s man for også set en del bare fordi man køre en Hi-ace.

Anders.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af 618Henrik »

andersc skrev:Lyder som en fin tur i har haft der, lidt misundelig.
P.s man for også set en del bare fordi man køre en Hi-ace.

Anders.
Slet ingen tvivl om det, jeg vil sige at omkring 85% af de kilometer vi kørte kan man køre i en hvilken som helst bil. Dog var 60% på såkaldte F veje som man ikke må køre på i en udlejningsbil, medmindre det er en 4x4 OG man har tegnet en speciel forsikring som typisk koster det samme som lejen af bilen.
Men turen ind over midten af Island ville jeg ikke have undværet og der skulle det have været en 4x4 hi-ace med snorkel for at den havde klaret det. Vi så dog flere GrandVitara og lign som kom frem (udlejningsbiler kan altså mere end andre biler :lol: )
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
Dane
Indlæg: 237
Tilmeldt: man 14. apr 2008 19:00

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af Dane »

Det fede ved Island er at man kan se rigtigt meget vild natur i løbet af relativt kort tid og uden at det kræver en ekspeditions-udstyret-rockclimber 4x4. For mange af F-vejenes skyld handler det udelukkende om at der ikke er broer over floderne - Variablene er så hvor dyb floden er og hvor meget strøm er der. F.eks. valgte vi ikke at køre over en flod der hedder "Krossa" ved Thörsmörk som er lumsk pga. understrøm der ændrer vadestederne hele tiden. Se http://www.youtube.com/watch?v=cd1p2d5hhUQ.
Desuden lukkes alle F-veje hele vinteren igennem.

MEN Island giver også mulighed for at komme ud og prøve hvad en 4x4 kan og kan også stille udfordringer til biler der er mere end standard Zuduko Vitara og Santa Bæ og hvad de nu hedder. Der findes et MYLDER af små spor der går ud fra F-vejene, hvor man ikke kan være sikker på hvor de fører hen og hvilken beskaffenhed sporet har.
Nogle af dem er vasket væk af smeltevand, andre fører op af bjergene og bliver små snoede spor hvor 1L er nødvendigt. Nogle af sporerne fører ingen steder hen andet end ud til nedlagte gårde hvor fårerne glor helt vildt som om de ikke har set biler de sidste 45 år. Man kan således vælge at opsøge de steder hvor "det sjove" starter og selv udlejnings Getz'er ikke kan køre.
Man kan også følge de serviceveje der går der hvor de har sat elmasterne op - Nogle fører til oplevelser, and fører til en masse bumlen og ikke en skid at se på :D

Men for dem der skulle have løst til at tage derop på et tidspunkt, så kan man i høj grad selv bestemme hvor langt man vil ud i forhold til hvad bilen kan. Erfaringsmæssigt tager det længere tid at køre disse små spor end man tror. Så enten bliver dagene nogle gange lidt længere end man troede eller også hvis man er indstillet på at campere ude i midten af ingenting kan man opleve lidt "adventure" fornemmelse.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: So long, suckers!

Ulæst indlæg af 618Henrik »

618Henrik skrev:I løbet af den næste uges tid vil der, under menu punktet "artikler", komme en lidt længere besretning fra turen da Sidse har ført dagbog. Den skal bare lige redigeres til offentliggørelse.
Under Billeder kommer der flere billeder om et par minutter.

Så er der kommet lidt at læse under "artikler".
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Besvar