Slut med 90% af medlemmernes biler?

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Pis sku og helvede, som jeg forudsagde på generalforsamlingen i 2008 er det snart helt slut med at køre i rigtige biler i DK :evil:

Finanslovspakken medfører at der vil blive skrottet MASSER af ældre 4x4 biler på guleplader.

Et eksempel:
Jeg betaler i dag 4030kr pr år for at have plader på min HJ60½, dette er en vægtafgift.

I 2010 erstattes vægtafgift af grøn ejerafgift OGSÅ FOR GAMLE BILER.
Misundelsesafgiften som hidtil kun har gældt for biler nyere end 3 juni 98 kommer til at gælde ALLE gule plader.
Hvis vi antager at Toyota siger til regeringen af en HJ60 går 9,3km/l kommer de 4030kr i stedet til at se sådan her ud:

Grønejerafgift: 2x6090kr
misundelsesafgift: 5040kr
afgift fordi der ikke er partikelfilter: 1000kr
ialt: 18.220kr om året i afgift

altså en stigning på 14.190kr pr år.

Ok, jeg tjener rimeligt, men det har jeg sku ikke råd til.

Ps: HJ60½ til salg fra 1 august. giv et bud over 10.000kr (selvom det nok er stupidt at tro nogle vil købe)
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af klarsen »

gælder det ikke kun for diesel??
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

klarsen skrev:gælder det ikke kun for diesel??
De 1000kr i ekstraafgift pga manglende partikelfilter er kun for diesel, ændringen fra vægtafgift til grøn afgift er for alle.
Ligesåm misundelsensafgifte også gælder alle.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af huggeren »

det er muligt at jeg læser det forkert.men som jeg ser det, er det kun nyre biler der får den doppel afgift,men vores gamle biler får kun privat brugs afgiften oven i miljø afgiften for at køre uden partikel filter. så vi skulle gerne (kun) ende i ca 10-11kg. men hvad fanden du kan da bare smide hvide plader på så slipper du uden om :D :D . min gamle trold vil koste ca 20-25kg at smide på hvide plader, så sådan en gammel 60èr kan ikke koste meget i afgift...
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af klarsen »

så er det godt at jeepen ikke er så tung, den kan vidst holde sig under 10 om året.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

klarsen skrev:så er det godt at jeepen ikke er så tung, den kan vidst holde sig under 10 om året.
Du kan jo prøve at slå den op på http://www.hvorlangtpaaliteren.dk det er det tal der står der du skal regne med +5040kr i misundelsesafgift (medmindre du smider den på hvideplader) + 1000kr hvis det er en diesel.
Hvis du kommer under 10.000kr om året skal du vst smide en el-motor i.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

huggeren skrev:det er muligt at jeg læser det forkert.men som jeg ser det, er det kun nyre biler der får den doppel afgift,men vores gamle biler får kun privat brugs afgiften oven i miljø afgiften for at køre uden partikel filter. så vi skulle gerne (kun) ende i ca 10-11kg. men hvad fanden du kan da bare smide hvide plader på så slipper du uden om :D :D . min gamle trold vil koste ca 20-25kg at smide på hvide plader, så sådan en gammel 60èr kan ikke koste meget i afgift...
Ja, du læser det desværre forkert.
Se evt. her hvis du vil se et eksempel http://epn.dk/privat/biler/article1624017.ece

Udover det så er det eneste man sparer ved at smide den på hvideplader de 5040kr i misundelsesafgift. Ud af et totalbeløb på mellem 16-20.000kr er det ikke ret meget.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
KC 720 4X4
Indlæg: 37
Tilmeldt: fre 10. okt 2008 23:12
Geografisk sted: Jernhøjgård. 4480

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af KC 720 4X4 »

Det ser ud til at fremtiden for os 4X4 freaks, hedder Fiat Panda, med 4WD og benzinmotor :(
Mvh. Allan
PU 720 4X2 Årg ?? Blå
KC 720 4X2 Årg 85 Blå
KC 720 4X4 Årg 85 Grå
KC 720 4X4 Årg 85 Sort
http://www.privatradio.net Billede
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Det er nu klubbens bestyrelse skal komme i gang med, at samle alle interesse organisationer, så som landrover, og toyota klubben til lobby arbejde.

Få fat i Miljøministeriet og få fritaget ”hobbybilerne” der køre få km, og ikke belaster miljøet i samme grad som alm. privatbiler.

Det var sådan Rally folket fik fritaget Rallybiler for reg. afg..

Opfordring til alle! Gå ind på Miljøministeriets hjemmeside, og skriv direkte til Trols.

Husk! Er man kun tudefjæs, får man ikke lavet noget om.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Henrik D skrev:Det er nu klubbens bestyrelse skal komme i gang med, at samle alle interesse organisationer, så som landrover, og toyota klubben til lobby arbejde.

Få fat i Miljøministeriet og få fritaget ”hobbybilerne” der køre få km, og ikke belaster miljøet i samme grad som alm. privatbiler.

Det var sådan Rally folket fik fritaget Rallybiler for reg. afg..

Opfordring til alle! Gå ind på Miljøministeriets hjemmeside, og skriv direkte til Trols.

Husk! Er man kun tudefjæs, får man ikke lavet noget om.
Den her klubs bestyrelse ar rigeligt at gøre med bare at få indkaldt til generalforsamlingi tide, så det er desværre dødsdømt.
MEN jeg er allerede på vej ind på miljøministeriets hjemmeside
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af klarsen »

Henrik D

nu er det sådan at der er flere penge, mere historie og mere fremtid i rally.

og ting er nemmere når der står dasu på ens tøj.

men jeg stopper da gerne med at arbejde, for at bruge 1 år på at få politikerne til at åbne øjnene. MEN så er der 60 medlemmer i dansk 4x4 som skal give 500 kr om måneden for at være med i klubben, jeg skal jo have løn. :lol:

og der er ingen derinde der tager sådan en flok bonderøve seriøst alligevel.

og det er svært for en klub med 60 medlemmer at gå hårdt og aktivt ind i noget, når der kommer 10 udover bestyrrelsen til general forsamlingen. så kan man mærke opbakningen og folks iver for at være aktive i klubben.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af huggeren »

henrik .ja du har desværre ret :( har været inde på fdm /motor og læse lidt om det. min bil ( nissan patrol y60) vil komme til at koste 16000kr om året..men men hvis jeg så betaler afgiften så den kommer på hvide plader er vægt afgiften (kun) 10500kr, dvs at jeg spare 5500kr om året og afgiften er ca 20-25000kr så i løbet af 4-5 år har det tjænt sig hjem igen :D :D der skal sku mere til at få mig ned med nakken..men det er da bestemt ikke særligt sjovt hvis man som nogle kun har sin gul plade bil som lejetøj..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af klarsen »

huggeren

det er stadigt fuldstændigt latterligt at lave sådan en regel, som gør så stort indhug i så mange folk.

og samtidigt er der nogen der kun har råd til en gammel golf 2 diesel på gule, ikke at det er dårligt, men de ender så op med ikke at have råd til transport middel., og så kan de måske ikke komme på arbejde alle andet fordi at de skal give så meget mere for deres bil.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af huggeren »

ja du har helt rat,og jeg tror ikke regeringen har tinkt tanken til ende men det er de sevanlige med dem,de får en (god) ide mens de æder og drikker for vores penge...det ku være at vi skulle gen indsætte regenten..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af klarsen »

nemlig.

og de skal jo ikke af med deres/vores audi s 8ere, store mercedeser, og phantomer. nej dem skal vi da køre i. GU SKAL I EJ, I SKAL KØRE KIA PICANTO, OG VÆRE FORGANGS BILLEDER FOR OS ANDRE, OG VISE JER SOM BEDRE OG KLOGERE MENNESKER.


PS, MIT HUS BLIVER NOK SNART TIL SALG. JEG HAR SØGT ARBEJDE I KBH, OG JEG TROR MIN JEEP VILLE VÆRE FLOT PÅ SVENSKE PLADER, NÅR JEG HAR HEVET AFGIFTEN TILBAGE PÅ DEN.
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Nu vil jeg jo ikke ødelægge den gode stemningen her i forummet, men at svine politikerne til og kommenter deres forbrug af våde vare, hjælper altså ikke.

Undskyldninger om dit og dat hjælper heller ikke, kun handling hjælper.

Der skal rejses et pres fra organisationer som vores egen, sammen med de andre bruger af 4x4 biler, og gul plade biler, evt. gennem FDM, overfor SKAT. Hvor der bliver slået på feks. lav indkomst feks. pensionister m.m. der køre gulplade pga. prisen, camping og, hestefolket pga. trækkraft, og os tosser der leger med dem osv. osv..

Jeg tro faktisk godt man kan dreje forslaget lidt ved at henvende sig til partiernes skatte og miljø ordfører, og forlægge dem problemerne.

Over for regerings partier kan man sige ”løfte brud” det er jo øget skat med tilbagevirkende kraft og for socialdemokraterne kan man sige det rammer folk med lav indkomst osv..

Men alt dette kræver at det er Bestyrelserne der går sammen og lægger tryk på som en stor interesse organisation.

Det er den enerste måde vi bliver hørt.

Mvh.

Henrik D.
(en der måske har spildt 45000,- på en 4x4)
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Henrik D skrev:Nu vil jeg jo ikke ødelægge den gode stemningen her i forummet, men at svine politikerne til og kommenter deres forbrug af våde vare, hjælper altså ikke.

Undskyldninger om dit og dat hjælper heller ikke, kun handling hjælper.
Du har helt ret Henrik.
Jeg har skrevet en god håndfuld mails til diverse politikere og forelagt mit synspunkt.
Det kan jeg kun opfordre alle andre til også at gøre.
Men HUSK!!
1. Hold et sobert sprog, lad være med at svine nogle til, det hjælper IKKE
2. Kør lige mailen igennem stavekontrol.
Det er jo ikke børnehave galleri det her ;)
Hul i hvordan vi skriver herinde, vi kender jo hinanden, men skriver man til myndighederne så får man ingen respekt ved ikke at udvise respekt.

Der afholdes bestyrelsesmøde i på Onsdag hvor jeg vil bringe det op og så må vi se om vi kan gøre et eller andet konstruktivt.
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
618Henrik
Indlæg: 548
Tilmeldt: fre 4. apr 2008 11:15
Geografisk sted: Tureby
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af 618Henrik »

Måske DF tager det seriøst? Har i hvertfald fået nedenståenden svar fra dem, som viser at hvis der er nok der henvender sig på en seriøs måde kan der måske alligevel ske noget:

"Kære Henrik Antonisen

Tak for din mail til Pia Kjærsgaard om vægtafgift på gulpladebiler i forbindelse med din landcruiser og brug af trailer.

Din henvendelse er videregivet til Pia Kjærsgaards orientering ligesom en orienteringskopi er sendt til skatteordfører Mikkel Dencker og finansordfører Kristian Thulesen Dahl.

Det kan tilføjes, at Dansk Folkeparti agter at se på overgangsbestemmelserne i forhold til udarbejdelsen af den del af skatteforliget. Vi vil således gerne medvirke til at undersøge, om vi kan gøre noget for at afbøde problemerne.

Med venlig hilsen
Kirsten Østergaard
sekretær"
Henrik

BJ42
HDJ80
stRange Rover

!!RETTEN TIL IKKE AT VÆRE PÅ FACEBOOK!!
Brugeravatar
klarsen
Sover her
Indlæg: 566
Tilmeldt: lør 5. apr 2008 10:16
Geografisk sted: næstved
Kontakt:

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af klarsen »

det var et utroligt politisk korrekt svar.

og hvad mener de med at afbøde problemerne?
92 grand cherokee jeep. + 5,5" og 40% 35" Maxxis mudzilla.. FLADMAST:)

06 SUZUKI EIGER, MED 27" DÆK. DER ER 10" OG 12" BREDE.
Brugeravatar
Henrik D
Indlæg: 351
Tilmeldt: lør 1. nov 2008 00:31

Re: Slut med 90% af medlemmernes biler?

Ulæst indlæg af Henrik D »

Nu er al politik jo noget med at handle om de forskellige ting, og det jeg har hørt er, at man vil lave en gradvis overgang (afbøde udgiften).
Altså noget med at man vil øge afgiften i trin over er årrække, og så regner man også med en naturlig afgang af de gamle biler kan hjælpe med co2.
Jeg tro på der er en chance, efterhånden som folk opdager konsekvenserne, det rammer rigtig mange sports og fritidsinteresser.

Op med humøret, der er allerede mange der er kommet op af stolen, og flere kommer til.
Henrik D
Toyota Rav4
X Nissan X trail (T31)
Patrol GR
Suzuki Jimny
Suzuki Grand Vitara
Besvar