Nissan 3,3td motor til 12 volt

tekniske spørgsmål, efterlysninger, info fra bestyrelsen, forslag til forummet osv osv.
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

Hej alle.

Da der tilsyneladende er flere "Nissan nørder" i dette forum, håber jeg der er en der ligger inde med svar på følgende spørgsmål.

I vores Land Rover bus, ligger der i dag en 2,8D Nissan motor. Jeg gætter på at denne stammer fra en midtfirser Laurel.

Den mangler noget power, og jeg har derfor fundet en 3,3TD maskine, fra en Patrol.

Er der nogen der ved :

1) Passer motoren direkte på gearkasse og kobling ?

2) Hvilke gløderør kan man få, som passer i motoren, men er 12 volt ?

3) Hvilken starter passer, som er 12 volt ?

4) Hvilken generator passer, som er 12 volt ??

Det med generatoren, er jo nok det mindste problem, men gløderør og starter, ville det være rart med input til. Og så selvfølgelig om den overhovedet passer, eller om der skal trylles.

på forhånd tak.

Paw
Allan
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 19. apr 2008 19:09

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af Allan »

en 3,3td passer ikke direkte og den er ca 7cm for lang så du skal til at skære din forvange over. jeg tror det vil være nemmere at sætte en rd28t i din bil da den ligner den gamle, du skal i begge tilfælde ha lavet en adapterplade. ellers ring 40184341
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

Allan skrev:en 3,3td passer ikke direkte og den er ca 7cm for lang så du skal til at skære din forvange over. jeg tror det vil være nemmere at sætte en rd28t i din bil da den ligner den gamle, du skal i begge tilfælde ha lavet en adapterplade. ellers ring 40184341

Hmmm, det var lige en streg i regningen :-(
Problemet er bare, at jeg allerede har en fin 3,3td motor stående, så..
Hvilke biler er født med en rd28t motor ?
Du mener ikke min nuværende adapterplade vil passe på hverken 3,3td (hvad hedder denne motor officielt?) eller på en rd28t motor ??

Paw
Allan
Indlæg: 26
Tilmeldt: lør 19. apr 2008 19:09

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af Allan »

en 3,3 hedder sd33t ligger i en patrol Y160 en rd28t ligger i en patrol Y260 og
y60.
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af huggeren »

en god 2,8t motor koster omkring 7-10kg og passer på den gearkasse du har,det samme gør starter og generator.

og din 3,3t motor kan du vel få op til 6kg for.men hvis du ønsker at lægge den anden motor i skal du også have fat i gearkassen,og så er udtaget til gardangen i højre side på 3,3 gearkassen hvor det er i midten på 2,8eren.

gløderørne skulle passe i fra en kingcap 2,5 af de gamle modeller,starteren burdte man kunne få bygget om.

men vil da anbefale dig at finde en rd28t motor og smide i din kobling er også den samme..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

Nå, men jeg kæmper stadig videre med denne sag.

Det er tilsyneladende ikke let at finde en nyere 2,8T motor :-(

Mødte en anden Land Rover, som havde en Nissan 3LT motor monteret. Hvad er det for en størrelse, og hvilken model kommer den fra ??

Har forøvrigt fundet et firma, der leverer et konverteringskit, så en SD33T skulle kunne puttes i en Land Rover, så det bliver nok løsningen, da je ggår ud fra at det er sådan en motor vi har stående alligevel :-)

Paw
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

Nå, men jeg kæmper stadig videre med denne sag.

Det er tilsyneladende ikke let at finde en nyere 2,8T motor :-(

Mødte en anden Land Rover, som havde en Nissan 3LT motor monteret. Hvad er det for en størrelse, og hvilken model kommer den fra ??

Har forøvrigt fundet et firma, der leverer et konverteringskit, så en SD33T skulle kunne puttes i en Land Rover, så det bliver nok løsningen, da je ggår ud fra at det er sådan en motor vi har stående alligevel :-)

Paw
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af huggeren »

gløderørne fra en kingkab 2,5 skulle passe i.
men ellers har jeg en rd28t motor på lager,og kan også hjælpe dig med at lave et intercooler kit til den :D så skulle du gerne få de ønskede kræfter. du kan jo gi et ring hvis det har interesse. ;)
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

huggeren skrev:gløderørne fra en kingkab 2,5 skulle passe i.
men ellers har jeg en rd28t motor på lager,og kan også hjælpe dig med at lave et intercooler kit til den :D så skulle du gerne få de ønskede kræfter. du kan jo gi et ring hvis det har interesse. ;)

Så mangler jeg bare et nummer at ringe på :-) ??
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

huggeren skrev:gløderørne fra en kingkab 2,5 skulle passe i.
men ellers har jeg en rd28t motor på lager,og kan også hjælpe dig med at lave et intercooler kit til den :D så skulle du gerne få de ønskede kræfter. du kan jo gi et ring hvis det har interesse. ;)

Så mangler jeg bare et nummer at ringe på :-) ??
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af huggeren »

ups!!! ja det kan jo smutte. tlf: 40714904
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
Brugeravatar
huggeren
Indlæg: 295
Tilmeldt: man 7. apr 2008 20:38
Geografisk sted: vordingborg

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af huggeren »

har sku mistedet dit nr kan du ikke lige ringe igen hvis vi skulle handle lidt..
hvorfor køre noget andet nå man kan køre patrol..
UNIQ-Import
Indlæg: 55
Tilmeldt: tors 15. jan 2009 09:20

Re: Nissan 3,3td motor til 12 volt

Ulæst indlæg af UNIQ-Import »

huggeren skrev:har sku mistedet dit nr kan du ikke lige ringe igen hvis vi skulle handle lidt..
Ringer i løbet af dagen. Ellers kan du fabge mig på 4014 8460

Paw
Besvar